Miért fontos a landing oldal?
Hiába költesz rengeteg pénzt hirdetésekre, ha a hirdetések egy olyan oldalra viszik az érdeklődőt, ami unalmas, nem ad értéket a látogatónak, azt sem tudja, miért került oda, mert teljesen másról szól, mint a hirdetés. A jó landing oldal elvezeti a látogatót az őt érdeklő kérdéseken keresztül az ajánlatig, feliratkozásig vagy más konverziót jelentő célig. Ha tehát javítani tudsz az érkező oldalon, akkor jó eséllyel növelheted a konverziót is.
A jó landing oldalnak tehát van egy célja, és ez a cél egyértelmű kell legyen, tehát az oldalon nem lehetnek különböző cselekvésre ösztönző elemek, egy cél - egy landing oldal. Ez a cél lehet például ajánlatkérés, hírlevélre feliratkozás, csali letöltés, regisztráció vagy vásárlás.
A konverzió az online marketing kulcsfontosságú eleme, a jó landing oldal pedig célzott üzenetekkel és cselekvésre ösztönző elemekkel éri el, hogy a konverzió magasabb legyen. Ha több célcsoportod van, akkor érdemes több landing oldalt létrehozni és mindenkit a saját nyelvén, a saját problémájával megcélozni. A Klikkmarketing szakmai tapasztalatával segít létrehozni a megfelelő landing oldalakat.
Milyen landing oldalakat ismerünk?
Az alábbiakban bemutatunk néhány ismert landing oldal típust:
1. Értékesítő oldal
Ha tanácsadással, oktatással vagy más online szolgáltatással foglalkozol, mindenképpen szükséged lesz egy értékesítő landing oldalra, ahol a belépő terméket/szolgáltatást meg lehet rendelni.
2. Lead generáló oldal
A lead generálás a potenciális vásárlókat irányítja a honlapodra, illetve a landing oldalra, ahol az a cél, hogy megadjanak magukról néhány adatot, így fel tudd velük venni a kapcsolatot. Ilyenkor a cselekvésre ösztönző (CTA) elemek visszahívást, ajánlatot vagy más kapcsolatfelvételt ígérnek.
3. Feliratkozó oldal
Mivel a legtöbb látogató nem dönt azonnal a vásárlásról, mindenképpen jó, ha van egy hírlevél-feliratkozó vagy regisztrációs oldalad. Ez utóbbinál is kell e-maileket küldeni, de itt nem érdekes szakmai cikkek írásával adsz értéket, hanem például értesítéseket küldesz, ha az őt érdeklő termék ára változik, vagy ha a beállított keresési feltételeknek megfelelő újabb ajánlat kerül be az adatbázisba (például ingatlanok, álláshirdetések esetén). Tehát a cselekvés ebben az esetben egy űrlap kitöltése, amiért cserébe videót, tanulmányt, cikksorozatot kap a látogató.
Hogyan lehet a landing oldalt optimalizálni?
Mindenképpen tesztelni és mérni kell ahhoz, hogy a szükséges módosításokat el lehessen végezni.