Mire használható egy landing oldal?

• 2021. január 27., szerda •
A landing oldal nagyon fontos része az online marketing munkának, egy speciális oldal a weboldaladon belül, vagy teljesen önálló. A landing oldal olyan a weboldal szempontjából, mint egy kirakat a boltban, sokszor ezen keresztül szerzi meg a látogató az első benyomást a vállalkozásodról. Nagyon nem mindegy tehát, hogy milyen képet mutatsz az első bemutatkozásnál.
Mire használható egy landing oldal?

Miért fontos a landing oldal?

Hiába költesz rengeteg pénzt hirdetésekre, ha a hirdetések egy olyan oldalra viszik az érdeklődőt, ami unalmas, nem ad értéket a látogatónak, azt sem tudja, miért került oda, mert teljesen másról szól, mint a hirdetés. A jó landing oldal elvezeti a látogatót az őt érdeklő kérdéseken keresztül az ajánlatig, feliratkozásig vagy más konverziót jelentő célig. Ha tehát javítani tudsz az érkező oldalon, akkor jó eséllyel növelheted a konverziót is. 

A jó landing oldalnak tehát van egy célja, és ez a cél egyértelmű kell legyen, tehát az oldalon nem lehetnek különböző cselekvésre ösztönző elemek, egy cél - egy landing oldal. Ez a cél lehet például ajánlatkérés, hírlevélre feliratkozás, csali letöltés, regisztráció vagy vásárlás.

A konverzió az online marketing kulcsfontosságú eleme, a jó landing oldal pedig célzott üzenetekkel és cselekvésre ösztönző elemekkel éri el, hogy a konverzió magasabb legyen. Ha több célcsoportod van, akkor érdemes több landing oldalt létrehozni és mindenkit a saját nyelvén, a saját problémájával megcélozni. A Klikkmarketing szakmai tapasztalatával segít létrehozni a megfelelő landing oldalakat.

Milyen landing oldalakat ismerünk?

Az alábbiakban bemutatunk néhány ismert landing oldal típust:

    1. Értékesítő oldal

Ha tanácsadással, oktatással vagy más online szolgáltatással foglalkozol, mindenképpen szükséged lesz egy értékesítő landing oldalra, ahol a belépő terméket/szolgáltatást meg lehet rendelni. 

    2. Lead generáló oldal

A lead generálás a potenciális vásárlókat irányítja a honlapodra, illetve a landing oldalra, ahol az a cél, hogy megadjanak magukról néhány adatot, így fel tudd velük venni a kapcsolatot. Ilyenkor a cselekvésre ösztönző (CTA) elemek visszahívást, ajánlatot vagy más kapcsolatfelvételt ígérnek.

    3. Feliratkozó oldal

Mivel a legtöbb látogató nem dönt azonnal a vásárlásról, mindenképpen jó, ha van egy hírlevél-feliratkozó vagy regisztrációs oldalad. Ez utóbbinál is kell e-maileket küldeni, de itt nem érdekes szakmai cikkek írásával adsz értéket, hanem például értesítéseket küldesz, ha az őt érdeklő termék ára változik, vagy ha a beállított keresési feltételeknek megfelelő újabb ajánlat kerül be az adatbázisba (például ingatlanok, álláshirdetések esetén). Tehát a cselekvés ebben az esetben egy űrlap kitöltése, amiért cserébe videót, tanulmányt, cikksorozatot kap a látogató. 

Hogyan lehet a landing oldalt optimalizálni?

Mindenképpen tesztelni és mérni kell ahhoz, hogy a szükséges módosításokat el lehessen végezni.

közösség

további frisss

lap tetejére