Ezek a személyiségek ugyan mind-mind más szegmensben működtek, mégis elmondható róluk, hogy átformálták a marketing világát, és olyan újításokat hoztak, amelyek a múlt, a jelen és a jövő szakemberei számára is fontosak. Ismerkedjünk most meg egy ilyen kiemelkedő személyiséggel közelebbről!
Aki elsősorban a miértekre akarta tudni a választ
Simon Sinek alapjaiban változtatta meg a modern marketinget és a vállalatvezetést. A köztudatba a “Kezdj a miérttel” című könyvével robbant be, amelynek fő üzenete, hogy minden vállalatnak tisztában kell lennie a saját miértjével. Ez egy olyan új nézőpontot hozott a marketingbe, amely közvetve ugyan, de hozzájárult a Molino24 digitális nyomtatással készült termékeinek sikerességéhez.
Sinek szerint a vállalatoknak nem azt kell szem előtt tartani, hogy mit és hogyan csinálnak, hanem azt, hogy amit tesznek, azt miért teszik. Ez pedig nem más, mint az a cél, ok vagy hiedelem, amely életre hívta őket. Úgy gondolja, hogy ha a cégek ezt a miértet kinyilatkoztatják, hatékonyabban el tudnak jutni a fogyasztókhoz, jobb kapcsolatba kerülhetnek az ügyfelekkel, az alkalmazottakkal és a partnereikkel is.
A Golden Circle modell
A Sinek által megalkotott Golden Circle modell három rétegből áll, amely régeteket a “Miért? Hogyan? Mit?” kérdések alkotják. A legtöbb cég a “mit” kérdésre helyezi a hangsúlyt, ami nem több a termékek és a szolgáltatások szimpla bemutatásánál. A szakember szerint azonban inkább a “miért” kérdéssel, illetve az arra adott válaszokkal érdemes foglalkozni elsőként, hiszen ez adja meg a cég létrejöttének okát.
Ezt követően jöhet a “hogyan” kérdés megválaszolása, amely a folyamatokat, értékajánlatokat jelöli. Végül, de nem utolsósorban pedig a “mit” kérdésre szükséges válaszolni, ami – ahogy arról már szó volt – a termékek, szolgáltatások leírása.
A szakember hatása a vezetésre és a marketingre
Sinek forradalmasította a marketing megközelítését. Hála neki a cégek ma már többet foglalkoznak azzal, hogy érzelmileg kerüljenek közel az ügyfelekhez, mint a termékek, szolgáltatások egyszerű értékesítésével.
Munkássága nemcsak az üzleti életben, de a személyes fejlődésünkben is meghatározó lehet. Megmutatja ugyanis, mennyire fontos, hogy mindenkinek legyen egy miértje, ami mozgatja, ami viszi előre az élet különböző területein. Akár a kapcsolatokról, a karrierről vagy önmagunk megismeréséről van szó, a konkrét cél mindig nagy jelentőséggel bír.
Sineknek hála a marketing már több puszta eladásnál, hiszen értékekkel teli üzenetek közvetítéséről is szól, amely hosszú távon bizalmat és hűséget eredményez. Szemlélete megmutatja, hogyan lehet mély és tartós hatást gyakorolni az ügyfelekre az üzleti életben és azon túl is.