Igazodik a németországi gazdasági válsághoz a Berlin melletti Grünheidében Gigafactoryt üzemeltető Tesla, amely azonnali hatállyal közel 10 százalékkal csökkentette az itt gyártott modelljeinek fogyasztói árát. Mint ismert, a német kormánynak 60 milliárd eurós költségvetési lyukat kell gyorsan betömnie amiatt, hogy az uniós helyreállítási alapokból finanszírozott zöldprojekteket és támogatásokat az alkotmánybíróság elkaszálta, erre a célra nem lehet költeni ebből a forrásból.
A CDU beadványára megszületett verdikt egyszersmind az elektromosautó-vásárlási támogatásokat is lenullázta december közepén, méghozzá azonnali hatállyal. Ez a Model Y crossovert Grünheidében gyártó Teslát arra sarkallta, hogy a kereslet megtorpanását árengedményekkel ellensúlyozza, de ezek a kedvezmények egyelőre a határon belül maradnak.
Megjegyzendő, hogy az itteni gyárból látják el a teljes európai piacot a Model Y-nal, amely
tavaly már kiérdemelte a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó címet a kontinensen.
A Tesla most éppen „ráért” a kereskedelmi akciók megszervezésére, hiszen az izraeli–Hamász háború folyományaként kitört vörös-tengeri hajózási válság miatt alkatrész-utánpótlás nélkül maradt a gyár, így a Tesla január 29-től február 11-ig részlegesen leállítja a termelést.
Addig megérkeznek a szuezi átkelés helyett a Jóreménység-fokát megkerülve befutó szállítmányok, és ki is söpörhetik a Gigafactory óriásparkolójában „behavazott” Model Y raktárkészletet.
A Tesla a Model Y Long Range és a Model Y Performance árából egyaránt ötezer eurót faragott le,
így most 49 990, illetve 55 990 euróért vásárolhatók meg a német piacon. Az előbbi tehát 9, az utóbbi pedig 8,1 százalékos diszkonttal. Szerényebb, 4,2 százalékos, 1900 eurós kedvezményt adnak a hátsókerék-meghajtású modellre, amely így 42 990 euróért már elvihető.
A Tesla a világ legnagyobb autópiacán, Kínában is engedményekkel indította az évet, azaz folytatta a 2023 elején megkezdett árcsökkentési politikáját. Ezúttal mindkét, Sanghajban gyártott típusának árán farigcsált egyet: a Model Y három változatnál közel 3 százalékot csíptek le, míg a Model 3 szedán két verziójánál 6 százalékos leárazással éltek. Érdekesség, hogy
a németeknél most 49 990 euróért adott Model Y Long Range a kínai vásárló számára csak 34 500 euróba kerül,
igaz a két piac nem vethető össze, az autó áthajózása Európába csaknem kiegyenlítené a különbséget. A magyar piacon ezt a Teslát jelenleg 20 094 990 forintos alapáron kínálják, ez 52 881 euró az aktuális átváltási árfolyamon.
Fotó: Patrick Pleul / AFP
Forrás: vg.hu