Az anyagi kár repülőjárat késése vagy törlése esetén enyhíthető
Napjainkban nem ritka a repülőjáratok késése vagy törlése. Az idei évben is egymást érték az erről szóló hírek, gyakori volt az is, hogy az utasok nem tudtak hazajutni. A késések száma ennél jóval gyakoribb, szinte mindennapos. Ennek az okai széles palettán mozognak. Az akolcson.hu biztosításai között érdemes nézelődni, mielőtt útnak indulunk.
A gondok rendszerszinten vannak jelen, ami sorozatos és rendszeres problémákban nyilvánul meg. A következőkben megtudhatod, hogy mit tehetsz abban az esetben, ha késik vagy esetleg törölték a repülőjáratot.
Mit mindent tehetsz késés vagy járattörlés esetén?
Ezekben az esetekben a legelső, amit tehetsz az az, hogy segítséget kérsz a légitársaságtól vagy a repülőtér információs pultjánál. Ha a terveid szerinti utazás meghiúsul a késés vagy a járattörlés miatt, akkor jogod van választani két megoldás közül.
Választhatod azt, hogy a légitársaság juttasson el az eredetihez hasonló útvonalon, de más módon az úti célodhoz, vagy pedig azt, hogy térítse vissza a jegy árát, és ha kell, díjmentesen juttasson vissza arra a repülőtérre, ahonnan indultál. Fontos tudnod, hogy ha a járatod legalább öt órát késik, a jegy árának visszatérítésére is jogosult vagy, de ekkor a légitársaság nem köteles biztosítani a továbbutazásodat, vagy más segítséget nyújtani.
Mi mindent kaphatsz még?
Amennyiben csak késésről van szó, akkor három óránként a földi kiszolgáló személyzettől kérhetsz étkezési kupont. Ha nem kapsz, akkor mindenképpen tedd el azokat a számlákat, amelyeket a repülőtéren megvásárolt ételek és italok után kapsz, mert ezek összegét visszakaphatod.
Az is lényeges, hogy a beszállókártyát átvételi elismervény nélkül soha ne add ki a kezedből, sőt még akkor is készíts róla fényképet!
Mikor lehetsz jogosult utólagos pénzbeli kártérítésre?
Az útvonal hosszától függően 250-600 euró kártérítést igényelhetsz abban az esetben, ha a repülőjáratot törlik, vagy a légitársaság megtagadja a szállítást, illetve, ha a gép több mint 3 órás késéssel érkezik meg. Az összeg a felére csökken, ha a légitársaság olyan helyettesítő járatot ajánlott fel, aminek az indulási és érkezési időpontja számottevően nem tért el az eredetileg járat menetrendjétől.
Nem vagy jogosult a kártérítésre akkor, ha:
- A járatot valamilyen rendkívüli körülmény, például rossz időjárási viszonyok miatt törölte a légitársaság.
- Legalább két héttel tájékoztatott a járat törléséről a járat menetrend szerinti indulása előtt.
Hogyan kell igényelni a kártérítést?
A panaszok bejelentésére szolgáló uniós nyomtatványt a légitársaságnak kell benyújtani. Ha hat héten belül nem érkezik válasz, illetve a kapott elutasító válasszal nem értesz egyet, érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni.