Késik vagy törölték a járatot? Mit tehetsz a bosszúság helyett?

szponzorált tartalom (x) • 2022. október 21., péntek •
Késik vagy törölték a repülőjáratot, amivel utazni szerettél volna? Gyakran előforduló probléma ez, amit nemcsak a bosszankodás tesz idegőrlővé, hanem az elszenvedett anyagi kár is. Mi a megoldás? Lássuk!
Késik vagy törölték a járatot? Mit tehetsz a bosszúság helyett?

Az anyagi kár repülőjárat késése vagy törlése esetén enyhíthető

Napjainkban nem ritka a repülőjáratok késése vagy törlése. Az idei évben is egymást érték az erről szóló hírek, gyakori volt az is, hogy az utasok nem tudtak hazajutni. A késések száma ennél jóval gyakoribb, szinte mindennapos. Ennek az okai széles palettán mozognak. Az akolcson.hu biztosításai között érdemes nézelődni, mielőtt útnak indulunk.

A gondok rendszerszinten vannak jelen, ami sorozatos és rendszeres problémákban nyilvánul meg. A következőkben megtudhatod, hogy mit tehetsz abban az esetben, ha késik vagy esetleg törölték a repülőjáratot.

Mit mindent tehetsz késés vagy járattörlés esetén?

Ezekben az esetekben a legelső, amit tehetsz az az, hogy segítséget kérsz a légitársaságtól vagy a repülőtér információs pultjánál. Ha a terveid szerinti utazás meghiúsul a késés vagy a járattörlés miatt, akkor jogod van választani két megoldás közül.

Választhatod azt, hogy a légitársaság juttasson el az eredetihez hasonló útvonalon, de más módon az úti célodhoz, vagy pedig azt, hogy térítse vissza a jegy árát, és ha kell, díjmentesen juttasson vissza arra a repülőtérre, ahonnan indultál. Fontos tudnod, hogy ha a járatod legalább öt órát késik, a jegy árának visszatérítésére is jogosult vagy, de ekkor a légitársaság nem köteles biztosítani a továbbutazásodat, vagy más segítséget nyújtani.

Mi mindent kaphatsz még?

Amennyiben csak késésről van szó, akkor három óránként a földi kiszolgáló személyzettől kérhetsz étkezési kupont. Ha nem kapsz, akkor mindenképpen tedd el azokat a számlákat, amelyeket a repülőtéren megvásárolt ételek és italok után kapsz, mert ezek összegét visszakaphatod.

Az is lényeges, hogy a beszállókártyát átvételi elismervény nélkül soha ne add ki a kezedből, sőt még akkor is készíts róla fényképet!

Mikor lehetsz jogosult utólagos pénzbeli kártérítésre?

Az útvonal hosszától függően 250-600 euró kártérítést igényelhetsz abban az esetben, ha a repülőjáratot törlik, vagy a légitársaság megtagadja a szállítást, illetve, ha a gép több mint 3 órás késéssel érkezik meg. Az összeg a felére csökken, ha a légitársaság olyan helyettesítő járatot ajánlott fel, aminek az indulási és érkezési időpontja számottevően nem tért el az eredetileg járat menetrendjétől.

Nem vagy jogosult a kártérítésre akkor, ha:

  • A járatot valamilyen rendkívüli körülmény, például rossz időjárási viszonyok miatt törölte a légitársaság.
  • Legalább két héttel tájékoztatott a járat törléséről a járat menetrend szerinti indulása előtt.

Hogyan kell igényelni a kártérítést?

A panaszok bejelentésére szolgáló uniós nyomtatványt a légitársaságnak kell benyújtani. Ha hat héten belül nem érkezik válasz, illetve a kapott elutasító válasszal nem értesz egyet, érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni.

közösség

további frisss

lap tetejére