A szupergazdagok új hóbortja: az egészségügyi okosgyűrű

vg.hu • 2024. december 23., hétfő •
A finn cég növekvő népszerűsége miatt idén több mint kétszeresére nőttek az eladások. A legtehetősebbek számára az okosórák látszólag túl nagyok, így egyre több híresség ujján jelenik meg az Oura okosgyűrűje.
A szupergazdagok új hóbortja: az egészségügyi okosgyűrű

Az Oura, a hírességek és vállalati vezetők körében népszerű, egészséget nyomon követő okosgyűrűk gyártója decemberben 200 millió dollárnyi finanszírozást sikerült összegereblyéznie, amivel 2022 óta megduplázta értékelését, 5,2 milliárd dollárra - írja a vg.hu.

A 2013-ban Finnországban alapított Oura legutóbbi üzlete kiemelkedő a nemzetközi technológiai piacon, ahol az utóbbi években a mesterséges intelligenciára épülő projektek szívták el a tőke jelentős részét.

Az egészségügyi okosgyűrűknek ugyanis kiváló a marketingje, mivel olyan hírességek ujján jelenik meg, mint

Harry herceg, Gwyneth Paltrow és Jennifer Aniston;

Arvind Krishna, az IBM, valamint Ed Bastian, a Delta Airlines vezetője; vagy a Szilícium-völgy óriásai, például Jack Dorsey, a Twitter, illetve Marc Benioff, a Salesforce alapítója.

A növekvő népszerűségnek köszönhetően az eladások idén több mint kétszeresére, mintegy 500 millió dollárra nőttek, és az összes eladott gyűrű meghaladta a 2,5 milliót.

Az Oura közleménye szerint a magas bevételek és az új tőkebeáramlás lehetővé teszi a termék új kategóriákba való kiterjesztését, a mesterséges intelligenciába való befektetést, a nemzetközi terjeszkedést és az esetleges felvásárlásokat is.

Tom Hale vezérigazgató pedig a Financial Timesnak elmondta, hogy

az új tőke segít majd a vállalatnak „az okosgyűrűn túlra” lépni, potenciálisan a szabályozott orvosi alkalmazásokba.

Megállíthatatlan növekedésre számít az Oura

A finn cég 2016-ban indult a Kickstarteren, és azon ritka cégek körébe tartozik – az Oculus VR-szemüveghez hasonlóan –, amelyek egy közösségi finanszírozási projektből nagybefektetők által komolyan vett vállalattá változott.

Hale az előfizetésen alapuló üzleti modelljének tulajdonítja, hogy a Oura továbbra is képes kockázati tőkét szerezni, amely „olyan bruttó árrést biztosít számunkra, amely inkább hasonlít egy szoftvercégre, mint egy hardvercégre”.

Az okosgyűrűk, amelyek ára az Oura 4 modellesetében elérheti a 349 dollárt – közel 140 ezer forintot –, a havi 6 dolláros előfizetéssel együtt, nyomon követik viselőjük alvási szokásait, pulzusszámát, testhőmérsékletét és általános fizikai aktivitását.

Egy okostelefonos alkalmazás az így összegyűjtött adatok alapján ad tanácsokat az életmódjavításához és odafigyel a viselője egészségére.

Okosgyűrűpiac: új koncepcióval jelent meg a Samsung eszköze

A kisméretű, hordható okoseszközök egyre népszerűbbek, mert kényelmesek, és folyamatosan információt szolgáltatnak azoknak, akiknek fontos az egészségügyi adataik monitorozása. Élénk a verseny az okosgyűrűk piacán, a Samsung kijött a Galaxy Ringgel, és mivel előfizetés nélkül is lehet használni, nagy lehet a versenyelőnye. A kategóriában hatalmas a potenciál, elemzők szerint a piac 2030-ra a hatszorosára nő.

közösség

további frisss

lap tetejére