A YouTube még május elején jelentette be, hogy eltörli a videók alján előbukkanó hirdetéseket, ami még jó hírként szolgálhatott, ám a napokban jött a feketeleves. Mint kiderült, hamarosan olyan 30 másodperces reklámok lesznek a tévékészülékeken való videólejátszások közben, amelyeket nem lehet majd átugorni - írja az Index.
A félperces reklámok a két, egymást követő 15 másodperces hirdetések helyett jelennek majd meg. Úgy tűnik, a világcégnek nagy tervei vannak a jövőre nézve, ami az előbb felsorolt változtatásokból is leszűrhető. A legfrissebb bejelentésük szerint ugyanakkor a fejlesztések áldozatául esett a platform egyik közkedvelt funkciója, a YouTube Stories, azaz a YouTube-történetek.
A funkció először 2018-ban jelent meg, és lehetővé tette a tartalomkészítők számára, hogy rövid, csak mobil eszközökre szánt képeket, videókat tegyenek közzé, amelyek hét nap után eltűntek. Ahogy közleményükben kifejtették, a változtatás célja a platform egyéb funkcióinak előnyben részesítése.
Ma sokféleképpen lehet tartalmat létrehozni a YouTube-on – a bejegyzésektől a Shortson és hosszabb felvételeken át az élő videókig. Hogy előtérbe helyezhessük e kulcsfontosságú funkciókat, a Storiesnak mennie kell
– fogalmazták meg, és alternatív megoldásként azt javasolták, ha valaki közelebbi viszonyt szeretne kiépíteni a követőkkel, használja a YouTube Shortsot, vagy tegyen közzé egy bejegyzést – ami egyébként nem minden felhasználónak elérhető.
Tájékoztatásuk szerint a változás június 23-án lép majd életbe, ezután már nem lesz lehetőség új YouTube-történet létrehozására. A már kikerült tartalmak pedig a megosztásuktól számítva hét napon át lesznek elérhetőek.
Forrás: index.hu