Naponta több mint 100 vonatban közlekedik étkező- vagy prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsi a nemzetközi és a belföldi járatokon – közölte vasárnap reggel a MÁV, amit a vg.hu is megírt. A Budapestet a vidéki nagyvárosokkal - például Debrecennel, Miskolccal, Péccsel, Szegeddel - összekötő belföldi IC-kbe kapcsolt hazai gyártású IC+ prémium- és bisztrószakaszos kocsikban az Utasellátó jellemzően hideg italokkal, egyszerűbb ételekkel, valamint harapnivalókkal, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat.
Az étkezőkocsikban viszont éttermi a színvonal és a kínálat egyaránt
– folytatja a közlemény. Ezekben tavaly több mint 950 ezer utas vette igénybe a fedélzeti vendéglátást. Hamburgerekből 22 ezret adtak el, felszolgáltak közel 10 ezer adag gulyáslevest, 4000 adag marhapörköltet és 5800 adag csirkepaprikást is, mindehhez pedig több mint 280 ezer korsó sört csapoltak. A népszerű csokiroló desszertből pedig csaknem 70 ezret értékesítettek.
A MÁV balatoni járatain is sokan keresték fel az étkezőkocsikat
A turisztikai szezonban is népszerű volt az Utasellátó szolgáltatása a balatoni és a nemzetközi járatokon. Nyáron a főváros és Keszthely között ingázó Balaton InterCityk étkezőkocsiján közel 45 ezer, a Kék Hullám IC-k bisztrókocsiján pedig több mint 21 ezer tranzakció történt. A Budapest és Split közötti Adria IC-k étkezőkocsiján négyezren fogyasztottak ételt vagy italt: a legnépszerűbbek a hamburgerek – több mint 1000 eladott adag, – valamint az újonnan bevezetett gyros tál és a jalapeno falatok voltak, melyekből mintegy 500-500 adagot rendeltek.
Melléjük az utasok közel 6500 korsó sört is elfogyasztottak.
A mai Utasellátó szervezet jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat 1948. november 24-én, azaz több mint 76 éve jött létre; 2020 óta pedig az Utasellátó igazgatóságán több mint 400 munkatárs foglalkozik a vasúti vendéglátási szolgáltatások tervezésével, szervezésével és napi szintű megvalósításával. A MÁV stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas fedélzeti és állomási vendéglátás megvalósítása, ezzel a vasúti utazás minőségének és versenyképességének növelése. Ma már az étkező-, bisztró-, háló- vagy fekvőhelyes kocsival közlekedő vonatokon és két budapesti helyszínen – Keleti pályaudvar üzleti várótermében és a Batthyány téri HÉV-végállomáson – is találkozhatnak az utasok a vasúttársaság vendéglátó szolgáltatásaival.