– közölte a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára.
Uzsák Katalin azt mondta: május végétől június végéig Budapest és Pest megye valamennyi kormányablaka, vidéken pedig több mint 120 kijelölt kormányablak fogadja az ügyfeleket szombaton és vasárnap 8 és 14 óra között, pünkösdvasárnap kivételével. Ezeken a hétvégéken kizárólag a veszélyhelyzet alatt lejárt személyazonosító igazolvány, vezetői engedély és útlevél cseréjét lehet intézni.
A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu oldalon tájékozódhatnak – mondta Uzsák Katalin, aki hozzátette: ügyintézéssel és várakozással együtt átlagosan 30-60 perc alatt intézhető el az okmánycsere.
A helyettes államtitkár kiemelte:
nincs szükség előzetes időpontfoglalásra, akkor is érdemes felkeresni a kormányablakot, akár hétvégén, akár hétköznap, ha a foglalható időpontok már beteltek.
Fontos tudni, hogy a vezetői engedély meghosszabbítása ügyfélkapun keresztül online is intézhető, amennyiben a háziorvos az orvosi alkalmassági engedélyt kiállította – mondta Uzsák Katalin. Hozzátette: a lejárt forgalmi engedélyek ügyében nem a kormányablakokat, hanem a műszaki vizsgaállomásokat kell felkeresni.
Június 30-án valamennyi, a járványügyi veszélyhelyzet ideje alatt automatikusan meghosszabbított okmány érvényessége lejár. Egyre többen keresik fel a határidő közeledtével a kormányablakokat, ezért bővítik azok kapacitását – indokolta a helyettes államtitkár a hétvégi nyitvatartást. Mint mondta, ennek köszönhetően június végéig akár 500 ezerrel több ügyfelet is tudnak fogadni. Uzsák Katalin arra kérte az embereket, hogy ne halasszák az utolsó pillanatra okmányaik megújítását, mivel azok a mindennapi életben elengedhetetlenül fontosak.
Forrás: vg.hu
Fotó: Máthé Zoltán/MTI