Azt követően, hogy a Deutsche Telekom magyarországi munkatársai a közelmúltban kézhez kapták a vállalat transznemű kézikönyvét, amely még az épület kialakításában is fontosnak tartja megjeleníteni a gender-sokszínűséget, alighanem folytatódik a nagyvállalat belső érzékenyítő programja.
A CitizenGO közösségének egyik tagja juttatta el a civil szervezethez azokat a képernyőképeket, amelyek a Telekom intranetéről származnak és további érdekességeket mutatnak be arról, hogyan igyekszik befolyásolni a telekommunikációs cég munkatársai gondolkodását. Az intranet „Sokszínű Telekom” című oldaláról érhető el az „LMBTQI támogatói tér” névre hallgató felület, amelyen belül már „Transz-tér” is található.
Ez utóbbin belül egyebek mellett arról olvashatnak a vállalat dolgozói, hogy azt a mosdót használhatják, amelyik nemi identitásuknak leginkább megfelel és amelyik használata leginkább komfortos számukra – sőt, ezt kifejezetten kéri is a cég vezetése. Aki úgy érzi, megerősítésre, támogatásra van szüksége a mosdóhasználattal kapcsolatban, az a „vállalati sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőhöz” fordulhat. A fentiek alapján tehát a Telekom hölgy munkatársainak nem szabad többé csodálkozniuk, ha adott esetben férfiak is látogatják a női mosdót, mert számukra az „komfortos”.
A vállalat ugyanezen a felületen biztosítja munkatársait arról, hogy a transzgender névhasználattal kapcsolatban „dolgozik a folyamat kialakításán”.
Mint arra korábban rámutattunk, a Deutsche Telekom LMBTQ érzékenyítő tanfolyamainak vezetője 2021 decembere óta egy Katie Neeves nevű transznemű lett, aki egy nőként élő férfi. „Katie” – aki korábban ötven éven keresztül Martin volt – „transz-nagykövetként” mutatja be magát és missziójának tekinti, hogy elhitesse; transznak lenni nem csupán rendben van, de egyenesen vagány dolog is. Saját maga is bevallja, hogy nemi identitászavarban (gender diszfória) szenved, ami a DSM-5 diagnosztikai szakkönyv szerint mentális zavar.