- Az első Orbán-kormány 1998 és 2002 között építette meg azt az elkerülő utat, amely a bucsui határátkelővel köti össze a várost, közvetlen autópálya-kapcsolatot biztosítva Felsőőr után az A2-es autópályával. A második és harmadik Orbán-kormány pedig megépítette az M86-os autóútnak azt a mintegy 100 kilométeres szakaszát, amelyet a két cikluson át kormányzó balliberális vezetés megígért ugyan, de meg nem valósított. Mindösszesen 3,2 kilométert épített meg. Ezek tények, ez a múlt. 2016 novemberében átadtuk az M86-os Szombathelyt Győrrel, és ezáltal az M1-es autópályával összekötő szakaszát. Ez azt is jelentette, hogy városunk becsatlakozott az európai gyorsforgalmi úthálózatba - idézte fel Hende Csaba a történelmi jelentőségű közúthálózati fejlesztéseket.
A november végén átadott, mintegy 1,5 milliárd forintból megvalósult közel 2 kilométeres kőszegi szakasz új határátlépési pontot hoz létre Magyarország és Ausztria között, egyúttal - Rattersdorfot (Rőtfalvát) megkerülve - közvetlen összeköttetést biztosít a B61-es úttal, amely az S31-eshez kapcsolódva egy szintén közvetlen, Bécsig tartó útszakaszt biztosít a szombathelyiek és a környékbeliek számára. A fejlesztés egyik legfőbb mozgatórugója Hende Csaba volt.
Gőzerővel dolgoznak a szakemberek a Zalaegerszeg és az M7-es közötti szakasz építésén. Előkészítés alatt áll a Zalaegerszeg-Körmend közötti autóút, és közel a befejezéshez az M8-as Körmend és a határ közötti szakasza.
- Az, hogy Körmend és Egyházasrádóc között már elkészült a négysávos út, világossá teszi, hogy legfontosabb feladatunk kettős. Meg kell építenünk a Szombathely-Egyházasrádóc közötti autóutat, amely így a vasi megyeszékhelynek újabb kijáratot eredményez egyrészt Graz felé, másrészt pedig Körmend, Zalaegerszeg és az M7-es érintésével a szlovén, horvát, olasz irányba. Ez az első lépése az M9-es autópályának, amely távlatilag Magyarország déli harmadát szeli át úgy, hogy Kőszeg lesz ennek a belépő pontja, és Debrecen a vége, ahonnan Erdély felé nyílik út, illetve Szegeden keresztül a Balkán felé is. Az M9-es első megvalósult szakasza az ebbe az útba belefutó M87-es autóút lesz, amelynek előkészítése gőzerővel zajlik - tájékoztatott Hende Csaba, majd beszélt arról a Szombathelyt érintő északkeleti elkerülő útról is, amely az M86-os, az M87-es és a 89-es utat köti majd össze, tehát mind a Bucsu, mind pedig a Kőszeg felől érkező forgalmat elvezetve összekapcsolja az M86-ossal.
- Nagyon fontos ez az elkerülő út, mivel Szombathely belső közlekedését tehermentesíti. Ez azért is lényeges, mert az elmúlt évtizedben a városi gépkocsiállomány - hála a gazdasági fellendülésnek - 8000 darabbal bővült. Nyilvánvaló, hogy ez a város jelenlegi úthálózatát rendkívüli mértékben megterheli, közlekedési és parkolási gondokat okozva - ismertette Szombathely országgyűlési képviselője, hozzátéve, hogy ezen projektek kapcsán a közeljövőben újabb bejelentések várhatóak.
Mindezzel egy időben zajlik a munka Szombathelyen is, épül, bővül, vagy esetenként megújul a város kerékpárút-hálózata. - Szombathelyen a Stromfeld-lakóteleptől a Jókai parkig számos helyszínen folynak a munkák, a 11 útszakasz mind egy egységes koncepció része, amely összesen több mint 1 milliárd forintnyi támogatásban részesült a kormány döntése értelmében. A pénzt tehát már korábban megszereztük, és lassan el is készülnek ezek a bicikliutak - mondta Hende Csaba, aki maga is szenvedélyes kerékpáros. Az Országgyűlés törvényalkotásért felelős alelnöke hangsúlyozta: a házfalakat nem tudjuk odébb tolni, az utcákat nem lehet szélesíteni, az autók száma viszont jelentősen megnőtt. - Jóval több gépkocsi jár most a szombathelyi utakon, mint tíz évvel ezelőtt, és ezekkel parkolni is kell valahol. Látható, hogy ez az út nem járható. Ha élni akarunk - kulturáltan közlekedni, tiszta levegőt szívni -, akkor fel kell pattanni a kerékpárra - fogalmazott. Hozzátette még: a Szombathely környéki fejlesztésekhez hasonlóan fontosak a megyeszékhelyt Sével, Balogunyommal, Véppel összekötő kerékpárutak, de ilyen lehet egyszer a Söpte felé vezető bicikliút is.