Miért fontosak a termékparaméterek a webshopban?

Szponzorált tartalom (x) • 2020. december 08., kedd •
Bár a termékparaméterek nagyon fontosak a webáruház tulajdonosának, megfigyelhető, hogy a webáruház-szolgáltatók általában csak a legmagasabb árú csomagban teszik lehetővé a termékparaméterek beállítását és az erre való szűrési lehetőséget. Érdemes tehát olyan szolgáltatót választani, akinél ez az opció észszerű áron hozzáférhető. Hogy miért is fontosak a paraméterezési lehetőségek, ezt mutatjuk meg az alábbi írásban.
Miért fontosak a termékparaméterek a webshopban?

A termékparaméter fogalma és célja

Termékparaméternek tekintünk minden olyan tulajdonságot, jellemzőt, amelyet a terméknél a webáruházban meg lehet adni vagy be lehet állítani. Ez tehát jóval szélesebb fogalom, mint a termék fizikai jellemzői, mert például ebben az értelemben egy termékfotó is lehet paraméter. A lényeg tehát, hogy valahol a termék feltöltésénél a paraméter megadható legyen. Ha egy adat benne van a rendszerben, már csak szoftver kérdése, hogy erre rá is lehessen keresni. Az adatoknak a különböző termékek összehasonlításánál is döntő szerepe van.

A termékparaméterek fajtái

Mint az a fentiekből sejthető, meglehetősen sokféle paraméter létezik, ezek leggyakoribb típusai a következők:

  • Alfanumerikus - Tetszőleges betűk és számok kombinációja. Ez a legáltalánosabb, mivel tartalma kevésbé kötött, mint a többi paraméter esetében.
  • Numerikus - Csak számot tartalmazhat. 
  • Választható érték - Előre definiált értékek közül lehet választani.
  • Intervallum - A paraméter értékének meghatározott tartományba kell esnie.
  • Színkód - Paletta segítségével kiválasztott vagy színkóddal megadott érték.
  • URL - Link típusú tartalom kerülhet bele.
  • Dátum - Bármilyen dátum típusú érték megadható.
  • Kép - Fájlfeltöltéssel vagy -kiválasztással megadott tartalom. 
  • Ikon - Bizonyos termékkategóriákat lehet ikonnal ábrázolni, és ezt a paramétereknél fel lehet tölteni, ki lehet választani. 
  • HTML - tetszőleges HTML tartalom hozzárendelése.

A látogató többféleképpen adhatja meg, amikor ezen paraméterekre rá akar keresni. A leggyakoribb a szöveges adatbeviteli mező, amely az alfanumerikus, numerikus, intervallum, dátumtípusoknál használható.

  • Fájlfeltöltő mező - minden olyan esetben alkalmazható, ha az űrlap kitöltéséhez csatolmányra van szükség
  • A legördülő menü - a választható értékek típus esetén használható leginkább.

Az Unas olyan webáruház bérlési csomagokat dolgozott ki, hogy ezek a szolgáltatások már a prémiumfelhasználók számára is elérhetők legyenek.

Összegzés

A termékparaméterek minden webáruház-tulajdonosnak fontosak, főként, ha több száz vagy több ezer termékből lehet választani, hiszen ilyenkor a látogató jogos igénye, hogy tudjon szűrni a találati listán. Ha van paraméterezési lehetőség a webshopban, akkor a paramétereket meg is kell adni a kereshetőség és szűrés érdekében.

 

közösség

további frisss

lap tetejére