A termékparaméter fogalma és célja
Termékparaméternek tekintünk minden olyan tulajdonságot, jellemzőt, amelyet a terméknél a webáruházban meg lehet adni vagy be lehet állítani. Ez tehát jóval szélesebb fogalom, mint a termék fizikai jellemzői, mert például ebben az értelemben egy termékfotó is lehet paraméter. A lényeg tehát, hogy valahol a termék feltöltésénél a paraméter megadható legyen. Ha egy adat benne van a rendszerben, már csak szoftver kérdése, hogy erre rá is lehessen keresni. Az adatoknak a különböző termékek összehasonlításánál is döntő szerepe van.
A termékparaméterek fajtái
Mint az a fentiekből sejthető, meglehetősen sokféle paraméter létezik, ezek leggyakoribb típusai a következők:
- Alfanumerikus - Tetszőleges betűk és számok kombinációja. Ez a legáltalánosabb, mivel tartalma kevésbé kötött, mint a többi paraméter esetében.
- Numerikus - Csak számot tartalmazhat.
- Választható érték - Előre definiált értékek közül lehet választani.
- Intervallum - A paraméter értékének meghatározott tartományba kell esnie.
- Színkód - Paletta segítségével kiválasztott vagy színkóddal megadott érték.
- URL - Link típusú tartalom kerülhet bele.
- Dátum - Bármilyen dátum típusú érték megadható.
- Kép - Fájlfeltöltéssel vagy -kiválasztással megadott tartalom.
- Ikon - Bizonyos termékkategóriákat lehet ikonnal ábrázolni, és ezt a paramétereknél fel lehet tölteni, ki lehet választani.
- HTML - tetszőleges HTML tartalom hozzárendelése.
A látogató többféleképpen adhatja meg, amikor ezen paraméterekre rá akar keresni. A leggyakoribb a szöveges adatbeviteli mező, amely az alfanumerikus, numerikus, intervallum, dátumtípusoknál használható.
- Fájlfeltöltő mező - minden olyan esetben alkalmazható, ha az űrlap kitöltéséhez csatolmányra van szükség
- A legördülő menü - a választható értékek típus esetén használható leginkább.
Az Unas olyan webáruház bérlési csomagokat dolgozott ki, hogy ezek a szolgáltatások már a prémiumfelhasználók számára is elérhetők legyenek.
Összegzés
A termékparaméterek minden webáruház-tulajdonosnak fontosak, főként, ha több száz vagy több ezer termékből lehet választani, hiszen ilyenkor a látogató jogos igénye, hogy tudjon szűrni a találati listán. Ha van paraméterezési lehetőség a webshopban, akkor a paramétereket meg is kell adni a kereshetőség és szűrés érdekében.