Várja a MÁV az ajánlatot a csodabuszra és a dízelesekre

vg.hu • 2025. január 06., hétfő •
A MÁV csoport a 2018 óta forgalomba állított 2500 új busz után az idén 131 korszerű, dízel üzemű jármű és egy hidrogén hajtású busz beszerzésére indított közbeszerzési eljárásokat. A folyamatos beszerzéseknek köszönhetően a MÁV csoport autóbuszflottája érdemben megfiatalodott, az autóbuszok átlagéletkora mindössze mindegy 10 év.
Várja a MÁV az ajánlatot a csodabuszra és a dízelesekre

A MÁV csoport a beruházási hitel rendelkezésre állásától függő, feltételes közbeszerzési eljárást indított 131 kéttengelyes, alacsony belépésű, helyközi kialakítású, összesen csaknem 10,5 milliárd forint értékű szóló autóbusz beszerzésére – olvasható a társaság közleményében, amit a vg.hu is idéz.

A járművek Baranya, Bács-Kiskun, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém és Zala vármegyében közlekednek majd, legalább

  • az Euro 6-os környezetvédelmi előírásoknak megfelelő dízelmotorral,
  • 2 utasajtóval,
  • fűtő- és hűtőberendezéssel,
  • utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel

kell rendelkezniük.

Emellett a gépkocsivezetővel együtt legalább 82 fő, valamint kerekesszékes utas szállítására is alkalmasnak kell lenniük. 

A közlekedési vállalat 2025. február 6-ig várja az ajánlatokat a felhívásra.

A Zöld Busz Programot követi a dízeles beszerzés 

A csoport még tavaly júniusban – a Zöld Busz Program keretében – nyert el 100 százalékos támogatást egy hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz beszerzésére  is. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó Humda Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és az Energiaügyi Minisztérium közös pályázatán elnyert támogatás értéke 267,2 millió forint.

Jön a hidrogénbusz is!

Ennek köszönhetően – a december végén megjelent közbeszerzési eljárás eredményes lefolytatása után – 2026 közepétől

  • egy károsanyagkibocsátás-mentes,
  • hidrogén-üzemanyagcellával működő,
  • elektromos meghajtású,
  • alacsonypadlós,
  • 3 ajtós,
  • kerekesszékes utas szállítására is alkalmas,
  • legalább 350 km hatótávolságú,
  • szóló (nem csuklós)

városi autóbusz kezdheti meg szolgálatát Budapest elővárosi közlekedésében. A kiírásnak megfelelően utastájékoztató, utasszámláló és kamerarendszerrel, valamint telemetriával is felszerelt, légkondicionált autóbusz 

Csepel és Szigetszentmiklós térségében emeli majd az elővárosi közlekedés színvonalát, 

egy fosszilis üzemanyaggal hajtott jármű kiváltásával évente mintegy 69,5 tonnával csökkentve Budapest elővárosának szén-dioxid-terhelését. Az eljárás ajánlattételi határideje 2025. január 31.

Folyamatosan fiatalodik a buszflotta

A stratégiai célok elérése és az utasok egyre színvonalasabb kiszolgálása érdekében elengedhetetlen a szolgáltatások és az autóbusz-állomány folyamatos fejlesztése. A MÁV csoport járműfiatalítási programjának keretében 2018 és 2023 között két és félezer új vagy újszerű autóbusz érkezett a Volánbuszhoz, így az elmúlt hat évben a mintegy 5800 darabos járműállomány több mint 40 százalékát lecserélte a közlekedési társaság, ennek köszönhetően az autóbuszflotta átlagéletkora mintegy 10 évre fiatalodott. 

A tervezett beszerzés kapcsán Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztréium államtitkára is felhívta a figyelmet Facebook-bejegyzésében, hogy a MÁV csoport autóbuszflottája a következő két évben sem öregszik.

Ezért is van szükség a csoport közleményében szereplő nagy járműbeszerzésre.

közösség

további frisss

lap tetejére