A közlemény szerint a közgyűlésen bejelentették: a kormány elfogadta a klaszter javaslatát arra, hogy zöld rendszámot kapjanak az elektromos autók, valamint azt, hogy négy új munkacsoporttal segítsék az e-mobilitással kapcsolatos kormányzati döntések előkészítését.
Két hónapon belül elkészülhet az a tanulmány, amely kijelöli, hova telepítsék az első 150 villámtöltőt Magyarországon, a klaszter négy új bizottsága még áprilisban elkezdi az előkészítő munkát a kormányzat számára - olvasható a tájékoztatásban.
Pethő József, a klaszter másik ügyvezetője a közlemény szerint elmondta: az e-mobilitás egyik forrása a szén-dioxid-kvóta értékesítéséből fakadó kormányzati bevételek, de támaszkodni fognak európai uniós és egyéb innovációs forrásokra is.
A mai geopolitikai helyzetet alapul véve fontos és szükségszerű az energiafüggőség csökkentése, a közlekedésben felhasznált energiahordozók diverzifikálására - hangzott el a közgyűlésen a közlemény szerint. A megtermelt energia 50 százalékát közlekedésre használjuk, ennek az energiának a 90 százalékát pedig kőolajból állítjuk elő, amelynek szintén 90 százalékát Európa határain túlról szerezzük be - hívja fel a figyelmet a klaszter a tájékoztatásban.