Vége a tolakodásnak a Rohonci-Bartók csomópontban?

há • 2020. augusztus 27., csütörtök •
Csütörtök délután három óra – igaz, még nyári szünet van –, egyetlen autó sem igyekszik áthaladni a zöldön a stadionnál. Ritka pillanat, egy hét múlva, a legnagyobb csúcsforgalomban pedig már elképzelhetetlen lesz. Hamarosan a korábbinál könnyebb dolgunk lesz itt reggelente és 4 óra után, mert a Bartók Béla körúton az uszoda felől érkezők számára balra kanyarodó sávot építenek.
Vége a tolakodásnak a Rohonci-Bartók csomópontban?

Újabb tábla a láthatáron: ahogy a Bagolyvárnál, úgy most a Rohonci út és a Bartók Béla körút kereszteződésében is felbukkant a beruházásról tájékoztató felirat. Szombathely kerékpárosbarát fejlesztésére több mint egymilliárd forintot fordít a város, miután az elmúlt négy év alatt az önkormányzat nagyszabású tervet készíttetett rá. A városban és környékén összesen 13 helyszínen történik kisebb-nagyobb beavatkozás, zömében bicikliutakat építenek vagy jelölnek ki, de olyan komolyabb elképzelések is belefértek a csomagba, mint a Nárai-Brenner körforgalom, amiről néhány napja írtunk. Volt olvasó, aki akkor nem értette, hogy mi kerül egyetlen csomópont kialakításán egymilliárd forintba, nos itt jegyezzük meg: a teljes projekt 13 eleme összesen kerül annyiba.

Hogy a Haladás sportkomplexumnál lévő kereszteződés beavatkozásra szorul, nem kétséges. Szombathelynek az egyik legforgalmasabb csomópontja ez, és talán a baleseti helyszínek gyakorisági listáján is valahol legelöl szerepelhet, annyi csattanás történt már itt. Aki nap mint nap errefelé közlekedik, jól tudja, hogy az uszoda felől a lámpához érkezve megkezdődik az egyetlen sávon belüli jobbra és balra húzódás, rosszabb esetben a tolakodás, ide-oda szorítás. Nem véletlenül. A balra, az Órásház felé igyekvők mindaddig beszorulnak a kereszteződésbe, amíg a telezöldnél szemből jövők át nem haladnak itt, és jól feltartják az időnként a Kenderesi utcáig feltorlódó sort. Aki viszont egyenesen menne tovább, netán jobbra kanyarodna, néhány piros váltás után már kellőképpen ideges. Ezen a problémán enyhítenek most azzal, hogy külön balra kanyarodó sávot alakítanak ki, megtartva az egyenes sávot, és beáldozva ehhez a most ott lévő terelőszigetet. Kézenfekvő megoldás, annak ellenére, hogy korábban itt is körforgalmat emlegettek. A két külön sáv némileg gyorsít majd az áthaladáson, és ha várakozunk is, kényelmesebben tehetjük.

A tervek szerint október elsejével kezdődik a munka, és ha minden jól megy, november második hetére be is fejeződik.

közösség

további frisss

lap tetejére