A fennállásának 25. évfordulóját ünneplő intézmény tapasztalt pedagógus kollégiumának célja az idei, jubileumi tanévre a város felé való nyitás. A pedagógiai munka értékeinek megmutatása mellett az intézmény gazdag programsorozattal ünnepel, melynek mottója: „Jelen a világban”. Ennek keretében
olyan közös szociális, művészeti, közéleti projektekre hívja partnerül a város és a megye iskoláit, kulturális intézményeit, melyek az iskola mindennapi gyakorlatában is szerepelnek.
A programsorozat egyik kiemelt állomása a november 13-án megrendezésre kerülő gimnáziumi nyílt nap. Minden érdeklődő számára lehetőség lesz megismerkedni az itt alkalmazott alternatív pedagógiával, tanítási gyakorlattal és az itt tanító pedagógusokkal. Alkalom nyílik bepillantani az órák menetébe, egy mindenre kiterjedő tájékoztatás során pedig a résztvevők választ kaphatnak a felmerülő kérdésekre.
Néhány fontos gondolat a gimnáziumról:
A fej, a kéz és a szív iskolája, mely a teljes ember fejlődését, fejlesztését tűzi ki célul: az intellektus, a gondolkodás fejlesztése mellett a gyakorlati és művészeti tevékenységek éppúgy a tanterv részei.
Rendszeresek a tanulmányok során elkészített művekből rendezett bemutatók.
Epochális oktatás, projektszerű szemlélet jellemzi a tanítást, ahol a folyamat megélése éppúgy hangsúlyos, mint a tanítási tartalom.
A közismereti tárgyakat 3-4 hetes intenzív időszakokban tanulják a fiatalok. A tanulás az átélésen és a tevékenységeken keresztül történik, így élményközpontú az oktatás. Szöveges értékelés írja le a fiatalok előrehaladását, személyiségfejlődését és szociális képességeinek alakulását. 1-2 hetes gyakorlatok (mezőgazdasági, erdészeti, ipari, földmérési, techné és szociális) szolgálják azt, hogy a felnövekvő fiatalok az élet számos gyakorlati területén is tapasztalatot szerezzenek.
2 idegen nyelv (angol és német) tanítása folyik az iskolában, 9-12. osztályig, heti 3-4 szakórában.
Jó nyelvgyakorlási lehetőséget biztosítanak a külföldi gyakorlatok és tanulmányutak.
Önálló éves projektmunkát készítenek a fiatalok a 12. osztályban, ahol egy általuk választott témában, komoly kutatómunkára alapozva, jártasságot szereznek, és ezt egy igényes, írott anyagban adják le, majd előadás formájában összegzik megszerzett tudásukat és kutatási eredményeiket. Mindezt művészeti-gyakorlati rész elkészítésével kötik össze a világgal.
Drámajáték kíséri végig a gimnáziumi éveket, mely 12. osztályban egy klasszikus vagy modern nagy dráma előadásával zárul, melynek zenéjét, jelmezeit, díszleteit is a fiatalok álmodják és alkotják meg.
Művészeti bemutatók zajlanak, melyek sorában kiemelkedik a szólóest. A fiatalok egy általuk választott zenedarabot (modern, akár pop vagy rock stílusú) egy féléves gyakorlás során megtanulnak, majd zenekari kísérettel, koncert formájában előadnak.
A négy év művészettörténeti tanulmányait művészeti út zárja: ez hagyományosan egy 7-10 napos olaszországi tanulmányút, melynek fókuszában áll a tanulmányok során megismert, kiemelkedő művészeti alkotások megtekintése.
A 13. évfolyam az érettségi-felkészülést szolgálja.
Ha felkeltette érdeklődésüket ez az alternatív pedagógia, látogassanak el a nyílt napra!