Negyven százalék igényel beavatkozást - Adatok a szombathelyi hívásfogadó központról

• 2023. augusztus 20., vasárnap •
Tíz év alatt több mint negyvenhárommillió hívást fogadtak a szombathelyi és miskolci hívásfogadó központokban – közölték a police.hu oldalon.
Negyven százalék igényel beavatkozást - Adatok a szombathelyi hívásfogadó központról

Dr. Kuczik János Zoltán r. vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes Szombathelyen ünnepi állománygyűlésen köszönte meg a hívásfogadó központ munkatársainak tíz éve tartó, áldozatos munkáját szerdán – értesültünk a police.hu oldalon megosztott beszámolóból. Az Európai Unió területén 1991 óta működik a 112-es egységes, ingyenes európai segélyhívószám, amelynek köszönhetően a bajbajutottak egyetlen szám hívásával tudnak segítséget kérni függetlenül attól, hogy mentőre, tűzoltóra vagy rendőrre van szükség. 

További előnye, hogy mivel az operátorok előszűrik a hívásokat, így a készenléti szervekhez már csak azok a hívások jutnak el, amelyek valóban reagálást igényelnek. Az egységes segélyhívó rendszer egyik legfőbb vívmánya, hogy segélyhívást már smsben is tudnak kezdeményezni a fogyatékkal élők, valamint a hallássérültek számára működik a szintén díjmentes 112 SOS mobilapplikáció is. Alternatív segélykérő csatorna a járműbe épített automata segélyhívó rendszer, az úgynevezett E-call – tudatták a közleményben. 

Az első segélyhívások 2014 márciusában futottak be a hívásfogadó központokba. Kezdetben csak a 107-es, majd 2016-tól a 105-ös, 2022-től pedig már a 104-es számon kezdeményezett hívásokat is a HIK operátorai kezelik. A két hívásfogadó központban összesen 570 munkatárs végzi feladatait. 2014. március 13. és 2023. augusztus 1. között 43 millió 696 ezer 895 segélyhívás érkezett, átlagosan naponta 14-15 ezer hívást kezelnek a központokban dolgozók. A beérkező segélyhívások mintegy 15 százaléka információkérés, nagyjából 40 százaléka igényli a három készenléti szerv valamelyikének beavatkozását, és kicsit több mint 45 százaléka egyik kategóriába sem tartozik. 

Az ORFK kiemelt feladatként kezeli az indokolatlan hívások számának visszaszorítását, amely napjainkra a kezdeti 70-ről 45 százalékra csökkent – tudtuk meg a beszámolóból.

Forrás: vaol.hu

közösség

további frisss

lap tetejére