Öt napon át építették a szakemberek az MVM Dome-ban március 23-án megrendezett Majka 360° színpadtechnikáját, amihez
18 kamionnyi felszerelés, 16 tonna hangfal, 560 lámpa és több mint 1200 négyzetméternyi LED-fal érkezett.
A rapper korábban már lépett fel ebben a stadionban, ahogy azt megelőzően az Arénát is megtöltötte, ám idén egy egyedülálló élménnyel készült. A Majka 360° ugyanis egy körszínpados koncertet takart, amelynek sajátosságai miatt a nézőközönség a teljes produkciót kvázi minden oldalról meg tudta nézni.
Majka előtt a Tankcsapda tett még próbát ezzel az elrendezéssel, az MVM Dome-ban pedig először Roger Waters. Ahogy azt az előadó még a próbafolyamatok során elárulta az Indexnek, annyi pénzt – legalább 100 millió forintot – raktak bele ebbe a koncertbe, amit még itthon senki – és
ez nagyon is meglátszott a végeredményen.
Majkáák nem árultak zsákmacskát abban a tekintetben, hogy a koncertnek lesz némi köze az Egyesült Államokhoz, mivel már annak plakátján is Las Vegas látképe, illetve a város határában lévő helynévtábla volt látható. Ahogy az sem volt eddig titok, hogy
a rapper kedveli az amerikai életérzést, és számtalanszor járt már ott.
Nem meglepő tehát, hogy az ország iránt érzett szeretete több ponton is visszaköszönt az MVM Dome-ban való fellépése során. A produkciót, amit összeraktak, annak komplexitása miatt már önmagában is inkább show-nak lehetne nevezni, mintsem szimpla nagykoncertnek.
Az amerikai életérzéshez kapcsolódva egyébként ügyeltek a részletekre is, így a körszínpad felett lévő kijelzőkön, illetve a küzdőteret az ülőhelyektől elválasztó képernyőkön szintén szerencsejátékhoz fűződő szimbólumokat lehetett felfedezni.
Kártyák, zsetonok, dollár és a rulett mind megjelentek, ám a mutatott képsorok adott daltól függően változtak.
Az előadó rajongása akkor csúcsosodott ki, amikor Nikával (Veres Mónika) Alicia Keys és Jay Z közös dalára, az Empire State of Mindra adták elő egyik slágerüket. Előbbi ugyanis történetesen New Yorkról szól, így a kijelzőkön is a városra hajazó képek jelentek meg – ez idő alatt pedig Nika eresztette ki úgy a hangját, hogy arra valószínűleg még az eredeti dalt jegyző Alicia Keys is elégedetten bólogatna.
A show alapkoncepciója az volt, hogy Majkáék a nyolcvanas, kilencvenes és kétezres évek slágereinek dallamára emeljék át a saját szerzeményeik dalszövegét, ezáltal új színt adva a slágereknek. Egyébként már a koncert kezdete előtt retródalokkal melegítették be a közönséget, így
mire a banda színpadra állt, már mindenki kellően visszarepült az időben.
Ezt az érzetet pedig csak fokozta a füstös klubok hangulata, amit azáltal teremtettek meg, hogy vörös reflektorfényt világítottak a nézőkre. A látogatók között pedig szinte minden korosztály képviseltette magát az ötéves gyerekektől a nyugdíjasokig, ami jól érzékeltette, hogy a zene mennyire kortalan. Míg a felcsendülő dalok az idősebb generációnak nosztalgiát jelentettek, addig a fiataloknak valószínűleg még könnyedebbé varázsolták Majka zenéit.
A rocktól kezdve a house-on át a keményebb elektronikus zenéig sok műfaj került elő, amit a közönség reakciójából ítélve díjaztak is. A fesztiválhangulatú koncert további részletei az index.hu eredeti terjedelmes cikkében olvashatók, ahol kiderül, "hogyan is jött el a Jóisten a bulira".
Képek: Facebook