Magyar teszten vizsgálták a villanyautók valós hatótávját, az eredmény kijózanító volt

• 2023. április 27., csütörtök •
Hazai körülmények között vizsgálták, mennyi az elektromos autók valódi hatótávolsága. Jócskán volt eltérés a valós és a gyári adatok között.
Magyar teszten vizsgálták a villanyautók valós hatótávját, az eredmény kijózanító volt

Az elektromos autózás elterjedését a hatótáv miatti aggodalom is akadályozza, nem is teljesen alaptalanul. A Leaseplan flottakezelő úgy döntött, hogy az év során többször, különböző időjárási viszonyok között teszteli a legnépszerűbb elektromos járműveket, hogy valós képet adhasson a tényleges fogyasztásukról - írja az Origó.

Az első próbaúton

EGY AGGLOMERÁCIÓBÓL INGÁZÓ AUTÓS ÁTLAGOS MUNKANAPON MEGTETT FOGYASZTÁSÁT MODELLEZTÉK,

extrém időjárási viszonyoktól mentesen, az átmeneti évszakoknak megfelelő 10-13 Celsius-fokban. Az út egy 81 kilométeres autópálya-szakaszt, valamint egy 31 kilométer hosszú városi szakaszt tartalmazott, így összesen 112 kilométert futottak a kísérletben szereplő autók.

Hogy minden autó azonos feltételekkel induljon, előző nap 100 százalékra feltöltötték az akkumulátorokat, melyeknek másnapra elegendő idejük volt visszahűlni, és a szabadtéri parkolás miatt az éjszakai időjárási körülmények hatása is érvényesülhetett. Emellett

MINDEGYIK JÁRMŰ TÉLI GUMIKKAL FELSZERELVE, AUTOMATA ÜZEMMÓDRA ÉS MINDVÉGIG 22 CELSIUS-FOKRA ÁLLÍTOTT FŰTÉSSEL KÖZLEKEDETT A TESZTEN.

Általánosságban elmondható, hogy

MINDEGYIK TESZTBEN SZEREPLŐ MODELLNÉL MUTATKOZOTT ELTÉRÉS A HIVATALOS ÉS A VALÓS FOGYASZTÁSI ADAT KÖZÖTT, MELYNEK ÁTLAGOS MÉRTÉKE 21 SZÁZALÉK KÖRÜL MOZGOTT,

vagyis körülbelül ennyivel rövidebb távot tudtak az autók megtenni teljesen feltöltött akkumulátorral a gyári adatokhoz képest.

A prémium kategóriában jellemzően alacsonyabb a két adat közti különbség, a legkisebb a Mercedes-Benz EQB modellje esetében volt, mely az egyébként egyik legmagasabb hivatalos fogyasztási becsléstől csupán 4,4 százalékkal tért el a teszt végére. Két modell, a Tesla Model 3 Long Range és a Volkswagen e-UP több mint 4 százalékkal kedvezőbb fogyasztást mutatott a teszt során, mint a hivatalos adatok.

Forrás: origo.hu
Fotók: LEASEPLAN

közösség

további frisss

lap tetejére