- Néhány hónappal ezelőtt megjelentek a Tesla elektromos kamionjai, amelyek már 800 kilométert tudnak megtenni egyetlen töltéssel. A komolyabb cégek nagy reményeket fűznek hozzájuk, amit jól mutat, hogy sokan már bőségesen be is vásároltak belőle - mondta a Frisss.hu-nak Nagy Árpád Viktor. Más autógyártók is próbálkoztak már ekkora, legalább 500-600 kilométeres hatótávval rendelkező járművel, ám még mindig igaz, hogy kevés velük kapcsolatban a tapasztalat. Ez a szállítmányozás világa, de mi a helyzet a személyautók piacán?
A szándék minden autógyártó részéről megvan, hogy növeljék az egy töltéssel megtehető kilométerek számát, a titok a technológiában rejlik. - A Tesla nemrég jelent meg a Model S Plade-del, amellyel 600-700 kilométerre lehet eljutni, tehát kijelenthető, hogy a gyártók átlépték a bűvös 300-400-as vonalat, ez már egy új kategória. Tudni kell, hogy az akkumulátor nagysága korlátozott, hiszen egy 100 kilowattos darab 600-800 kilogramm súlyú. Nem érdemes 200 kilowattosat fejleszteni, mert már olyan nehéz lenne tőle a jármű, hogy több áramot "enne meg", ezzel tehát megálltak. A nagyobb hatótávot tehát nem nagyobb akkumulátorokkal, hanem a fogyasztás csökkentésével próbálják elérni a cégek, ez az irány most - tette hozzá. Megjelent a motorokban a kevlár, a fémnél könnyebb, jó hőtűrésű, strapabíró anyag használata, amellyel jócskán csökkenthető a jármű súlya, és így a fogyasztás is - tudtuk meg.
Jönnek az olcsó kínai modellek - talán ez az, amihez a legtöbb várakozás fűződik most. Több gyártónak van már így is megfizethető autója, ilyen az Opelé vagy a Citroené is, amely már nagyjából 2,5-3 millió forintért megvásárolható. Ezek csak 70-80 kilométert tudnak, viszont a piac most átalakul. A cégek követik a tendenciákat, nagyobb hatótávú autókat állítanak elő, amelyek persze ennél többe kerülnek, de a maguk kategóriájában olcsónak mondhatók - fűzte hozzá szakértőnk. Kiderült: piacra dob a Tesla is egy 10 milliós e-autót, és már csak idő kérdése, de tömegesen jönnek az olcsó kínai NIO és BYD modellek is, amelyek Németországban, Svédországban már kaphatóak. Ezek a 10-12 millió forint körüli járművek annyit tudnak majd - több száz kilométert egy töltéssel -, mint a mostani 20-25 milliós e-autók - állítja.
Hogy mi benne a kompromisszum? Ez a jövő zenéje, majd kiderül, de a profi technológiát ismerik, tudják Kínában, a hatalmas tömeggyártás viszont olcsóbbá teszi az előállítást - fogalmazott a Tesla-tulajdonos.