Mint az első negyedévről szóló beszámolójukban írják, a Schaeffler-csoport árbevétele ebben az időszakban 3.758 millió euró volt (előző év: 3.560 millió euró). Az értékesítés árbevételének 1,9 százalékos növekedése mindenekelőtt áremelkedésekre vezethető vissza, mivel sikerült a jelentős mértékben emelkedő beszerzési költségek nagy részét áthárítani a piacra. Míg az autóipari technológiákkal foglalkozó üzletáguk értékesítési árbevétele 3,2 százalékkal visszaesett, addig az ipari üzletág 15,7 százalékkal tudta növelni árbevételét. Az autóipari kereskedelem üzletág árbevétele 2,1 százalékkal nőtt - derül ki az írásból.
Nemcsak üzletáganként, hanem régiónként is eltérően alakultak a számok. Árbevételük az európai és az amerikai régióban 4,4 és 3,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben. A koronavírus-járvány miatt a nagy kínai régióban csökkenés volt tapasztalható, méghozzá 3,4 százalékos. Az ázsiai/csendes-óceáni régióban kis mértékben, 0,4 százalékkal nőtt az árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel - részletezik.
Az autóipari technológiák üzletágban az eladásból származó árbevétel 3,2 százalékkal esett vissza az előző évihez képest. Ennek oka elsősorban olyan dolgokban keresendő, mint a félvezetőknél fennálló hiány, a koronavírus-járvány hatásai, de az is igaz, hogy az Ukrajnában zajló háború következtében csökkent a globális autógyártás, és ez a vevői "lehívások" csökkenését eredményezte.
Ha a világszintű adatokat nézzük, azokhoz képest a Schaeffler üzletága 1,3 százalékpontos értékkel jobban tudott teljesíteni. Ehhez nagymértékben járult hozzá az e-mobilitás vállalati területen befutott 2 milliárd eurós megrendelés, amely elektromos autók számára gyártott komponensekre vonatkozik. Így sikerült is elérni a teljes évre kitűzött cél (2,0 és 3,0 milliárd euró közötti érték) alsó értékhatárát. Ezen túlmenően az üzletág az egyéb területeken 1,6 milliárd euró értékű bejövő rendelésállományt ért el - teszik hozzá a beszámolóban.
Az előző év azonos időszakához képest az e-mobilitás vállalati terület tudott a legerősebben növekedni, itt 18,4 százalékos árbevétel-növekedést értek el. Míg a motor- és váltómű-rendszerek, valamint a csapágyak vállalati területek árbevétele 5,9, illetve 7,6 százalékos visszaesést könyvelt el, addig a futóműrendszerek vállalati terület 11,6 százalékkal tudott növekedni.
A nagy kínai régióban a cégcsoport árbevétele a koronavírus-járvány miatti nehéz helyzet miatt 5,3 százalékkal csökkent, de az ázsiai/csendes-óceáni régió is visszaesést könyvelt el, méghozzá 8,3 százalékosat.
Az autóipari kereskedelem üzletág az első három hónapban 463 millió euró árbevételt könyvelt el (előző év: 444 millió euró), ami 2,1 százalékos növekedésnek felel meg. Ez az emelkedés lényegében az eladási árakat érintő pozitív hatásra vezethető vissza.
Hozzáteszik: az árbevétel valamennyi régióban egyértelműen pozitívan alakult. Kivételt jelentett az árbevétel szempontjából legerősebb európai régió, ahol az árbevétel 2,0 százalékos enyhe visszaesést mutatott, melyet az Oroszországban és Ukrajnában az első negyedév végén bekövetkezett értékesítési veszteségek eredményeztek. Ugyanakkor az amerikai, valamint az ázsiai/csendes-óceáni régiókban különösen a független autóipari kereskedelem területet sikerült kiépíteni, melynek köszönhetően ezek 11,3 és 15,6 százalékos növekedési rátát értek el. A nagy kínai régióban 9,8 százalék volt az árbevétel emelkedése, ami elsősorban az e-kereskedelem jelentős mértékű növekedésére vezethető vissza - írják a tájékoztatóban.
Az ipari üzletág az első negyedévben 1.002 millió euró árbevételt ért el (előző év: 836 millió euró), ez jelentős, 15,7 százalékos árbevétel növekedésnek felel meg. Különösen az európai régió tudott mennyiségi hatások alapján erős növekedést elérni. Az amerikai és az ázsiai/csendes-óceáni régiók szintén jelentős növekedési rátát értek el. A nagy kínai régióban összességében kismértékű, 0,3 százalékos árbevétel-visszaesést könyveltünk el.
Claus Bauer, a Schaeffler AG Pénzügyi vezérigazgatója elmondta: „A Schaeffler-csoport 2022 első negyedévében ismét bizonyította ellenállóképességét, és rugalmasan reagált a kihívásokkal teli piaci környezetre. Széles portfóliónknak és erős mérlegszerkezetünknek köszönhetően abban a helyzetben vagyunk, hogy kezelni tudjuk a negatív külső hatásokat és folytatni tudjuk beruházásainkat elsősorban a növekedést biztosító területeinken.”
A Schaeffler AG Igazgatótanácsa arra számít, hogy a világgazdaság növekedése összességében lassulni fog, és ez hatással lesz a Schaeffler-csoport értékesítési és beszerzési piacaira. Abból indulnak ki, hogy az Ukrajnában zajló háború és ennek jelentős gazdasági hatásai negatívan fogják befolyásolni a Schaeffler-csoport üzleti tevékenységét a mostani gazdasági évben. A Schaeffler-csoport az előrejelzés elkészítésekor figyelembe vette a gazdasági szankciókat, az ellátási láncokra, valamint a nyersanyag- és energiaárakra gyakorolt hatásokat, továbbá a szállítási költségeket.
Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke elmondta: „A Schaeffler-csoport 2022 első negyedévében jó eredményt ért el. Különösen örömteli az e-mobilitás vállalat terület 2 milliárd eurós nagyságrendű bejövő megrendelésállománya. Ezzel már az első negyedévben elértük az éves célunkat. Az ipari üzletágunk jelentős mértékben járult hozzá az eredményhez, ez ismét bizonyította, hogy fontos, hogy a több lábon álljunk. A nagy kihívásokat jelentő környezet ellenére folytatjuk stratégiánk végrehajtását. Tekintettel a makroökonómiai és geopolitikai bizonytalanságokra az idei üzleti évet illetően óvatosak maradunk.”