Milyen a jó álláshirdetés?
Link to contact szavakra kattintva megnyitjuk például az itnav álláskereső portál felületét , és legalább négy-öt olyan hirdetéssel találkozhatunk, amelyekben a barátságos légkör, a modern iroda vagy a versenyképes juttatás szó szerepel.
Ezek azonban olyan semmitmondó, klisés kifejezések, amelyek használatával csak azt érjük el, hogy nem jelentkezik hozzánk senki, vagy csak olyan jelölteket vonzunk be, akik egyáltalán nem felelnek meg a követelményeknek.
Próbáljuk meg inkább konkretizálni a dolgokat, és minél pontosabb képet adni arról, hogy mire is számíthat az a munkavállaló, aki nálunk fog majd dolgozni!
Továbbá nem mehetünk el amellett sem, hogy nagyon sok hirdetésben a cégek egy pozícióba belesűrítenek 3-4 szakembernyi munkát, amellyel sokszor csak azt érik el, hogy elrettentik a potenciális jelölteket. Ehelyett tanácsos inkább csak néhány kulcsfontosságú elvárást megfogalmazni, és a többit pedig az előnyök részhez sorolni a hirdetésben.
Milyen platformokon érdemes hirdetni?
Ahhoz, hogy a toborzás stabil alapokon tudjon nyugodni, nagyon fontos, hogy felmérjük a célközönségünket. Ezáltal garantálható ugyanis, hogy a kommunikáció és annak csatornája megfelelő legyen.
Ha például fizikai munkakört hirdetünk, akkor ahhoz a Facebook lehet talán az egyik legideálisabb felület. Ezen ugyanis a jelentkezők viszonylag könnyen és gyorsan elérhetőek.
De nem szabad megfeledkezni a saját karrieroldalról és az álláskereső webhelyekről sem, hiszen mindkettő nagy potenciált hordoz magában, és kevésbé költséges, mintha megbíznánk egy munkaközvetítő céget.
Hogyan biztosítható a jó jelöltélmény?
A jelöltélmény lényegében azt foglalja magában, hogy mit él át a kiválasztási folyamat során az a jelentkező, aki beadja a pályázatát a hirdetésünkre. Jó élményeket szerez a cégünkkel kapcsolatban - függetlenül attól, hogy kiválasztjuk-e vagy sem -, vagy valamilyen úton módon megsérül közben?
Nos, nekünk az előbbi megteremtésére kell törekednünk, amely elérésének titka a szervezettségben, a tiszta folyamatokban, a megfelelő HR kapacitásban és törődésben, az odafigyelésben és a lelkiismeretes munkában rejlik.
Tehát nem attól fogja magát jól érezni a jelentkező, ha mondjuk a személyes interjú előtt megkínáljuk egy finom kávéval, hanem akkor, ha transzparens folyamatokat lát és tapasztal a kiválasztás során, és mindeközben pedig megkapja a kellő mennyiségű és minőségű kommunikációt.
El is érkeztünk a cikkünk végéhez. Reméljük, hogy a benne említett toborzással kapcsolatos információkat minden olvasónk maximálisan tudja majd hasznosítani.