A Bayerische Motoren Werke már 2020 novemberében bejelentette, hogy egyszer eljő az az idő, mikor a müncheni központ teljesen átalakul. Így közel 60 év müncheni motorgyártás után a BMW legyártotta az utolsó nyolchengeres belsőégésű motorját az ikonikus gyárban. Persze, a motorgyártás nem szűnik meg, hanem a gyártó áthelyezte ezek gyártását az ausztriai Steyr-be és az Egyesült Királyságbeli Hams Hallba - írja az E-Cars.
Legutóbbi sajtónyilatkozatok értelmében a BMW mintegy 400 millió eurót fektet be a meglévő motor-összeszerelő sor átalakításába, hogy ott elektromos autók készüljenek. Ugyanis a tisztán elektromos BMW i4-et 2021 októbere óta Münchenben gyártják, majd várhatóan 2026-tól a Neue Klasse sorozat is itt fog készülni a debreceni gyár mellett.
A korábban a motorgyártásban dolgozó 1200 alkalmazottat most átképzik, és a jövőben más területeken kapnak munkát – akár a müncheni gyárban, akár a BMW más telephelyein. Az Üzemi Tanács kifejezetten üdvözölte a 2020-as döntést és a több millió eurós beruházást.
Várhatóan a müncheni főüzem átszervezésével tovább formálódik a BMW e-autók gyártási hálózata. Hiszen az i4-en kívül az iX, az i5 és az i7 Dingolfingban kerül le a gyártósorról, az iX1 és az iX2 elektromos SUV-ok pedig Regensburgban készülnek. Míg akkumulátor szempontjából szeptember végén a németországi Strasskirchen önkormányzatának lakói egy népszavazáson döntöttek arról, hogy a BMW ott építhesse fel tervezett akkumulátor-összeszerelő üzemét. Ezért a BMW a jövőben a leszállított akkumulátorcellákat a helyszínen központilag szereli össze beszerelésre kész akkumulátorcsomagokká, majd onnan juttatja el a szomszédos járműgyáraknak.
Forrás: e-cars.hu