Régóta ismert, hogy a kulcs nélküli rendszerrel felszerelt autók pofonegyszerű módszerrel ellophatók. Az ADAC 2021-es tesztjében azt vizsgálta, javult-e a helyzet azóta, hogy az autógyártók számára is ismert, mennyire veszélyes ez a kényelmi funkció.
Nos, nem javult:A SZERVEZET 419 AUTÓT VIZSGÁLT MEG 2021-ES TESZTJÉN, EZEK KÖZÜL MINDÖSSZE 13 NYÚJTOTT MEGFELELŐ VÉDELMET A BÁRKI ÁLTAL ÖSSZESZERELHETŐ, PÁR TÍZEZER FORINTOS RÁDIÓJEL-ERŐSÍTŐKKEL SZEMBEN.
Érdemes nevesíteni is ezt a néhány autót, mert a Volkswagen-konszern legújabb generációs tömegmodelljei is közéjük tartoznak. A 8-as Golffal megjelent, ultraszélessávú technológiát (UWB) használó platformmal biztonságosabbá vált a kulcs nélküli rendszer is, így az új Golf mellett az új Skoda Octavia, az új Seat Leon és az elektromos ID.3 is védelmet nyújt a régi trükk ellen.
A vizsgált Audik közül a 8-as Golffal szintén rokon új A3, illetve az A5 40 g-tron sem volt nyitható. A Jaguar kettő, illetve a Land Rover három modellje is kellően biztonságos, se a nyitás, se a távoli motorindítás nem lehetséges. Egy-két modellt ki lehet nyitni, de a motorjukat nem lehet elindítani, a döntő többség azonban könnyedén kicselezhető.
A kulcs nélküli rendszerek gyengéje pontosan abban rejlik, ami a lényegét adja: az adó és a vevő közötti, folyamatos rádiójel-sugárzásban.
A TOLVAJOKNAK CSAK ANNYIT KELL TENNIÜK, HOGY EGYIKÜK A TULAJ PÁR MÉTERES KÖZELÉBE FÉRKŐZZÖN (NYILVÁNOS HELYEN, BOLTBAN VAGY ÉTTEREMBEN), VAGY KÍVÜLRŐL A LAKÁSHOZ, HA OTT VAN A KULCS.
Ezután a nála lévő készülékkel felerősíti és továbbítja a jelet a társának, aki az autó mellett áll, akár pár száz méterrel távolabb. Ő ezután ki tudja nyitni az ajtót, és beindíthatja a motort, ami a rádiójelet elhagyva sem áll le magától, tehát nyugodtan vihető a zsákmány.
Forrás: origo.hu
Illusztráció: PHOTONONSTOP