Az Adidas legújabb videójábanban a férfi női egyrészesben ringatózik, sétálgat és büszkén mutogatja a dudort az ágyéktájékán - írta meg az origo.hu.
Male models wearing bras and women’s swimsuits for “Pride Month”?!?!
— Graham Allen (@GrahamAllen_1) May 17, 2023
I AM DONE WITH ADIDAS!!! pic.twitter.com/qTgz4uTQCn
Az egyelőre jelenleg nem világos, hogy a férfi transzneműnek, nem binárisnak vagy más szexuális identitásúnak vallja-e magát.
A dél-afrikai tervező, Rich Mnisi új kollekciója, amely a „Legyen a szeretet az örökséged" címet viseli és a júniusi Pride hónap előtt jelent meg, az Adidas honlapja szerint "az önkifejezés, a képzelet és a rendíthetetlen hit ünnepe, hogy a szeretet összeköt".
Riley Gaines női sportaktivista és Nancy Mace republikánus kongresszusi képviselőnő is azok között volt, akik a reklámot a nők megsértéseként titulálták.
Nem értem, hogy a vállalatok miért teszik ezt magukkal. Legalább azt mondhatták volna, hogy a ruha 'uniszex', de nem tették, mert ez a nők eltörléséről szól. A női fürdőruhák nincsenek „dudorral" kiegészítve"
– írta Riley Gaines.
I dont understand why companies are voluntarily doing this to themselves. They could have at least said the suit is "unisex", but they didn't because its about erasing women. Ever wondered why we hardly see this go the other way?
— Riley Gaines (@Riley_Gaines_) May 17, 2023
Women's swimsuits arent accessorized with a bulge https://t.co/ysHK8e5H9l
Elég idős vagyok ahhoz, hogy emlékezzem arra, amikor még valóban nők mutatták be a női fürdőruhákat és nem férfiak"
– tweetelte Nancy Mace.
I'm old enough to remember when women actually modeled women's bathing suits, not men. 🙃 https://t.co/kOvXvmDzHt
— Rep. Nancy Mace (@RepNancyMace) May 17, 2023
Az Adidas-reklám előtt a Nike kavart nagy port, amiért a transznemű TikTok-sztár Dylan Mulvaney-t márkanagykövetként szerepeltette a női ruházatának eladásában.
A vásárlók válaszul bojkottot fogadtak és azt mondták, Dylan Mulvaney kiválasztása hozzájárul a nők eltörléséhez. A Nike ezt követően úgy reagált a felháborodott vásárlóknak, hogy "legyenek kedvesek, legyenek befogadóak".
Meet NIKE WOMEN’S Newest Ambassador…a biological man.
— Oli London (@OliLondonTV) April 5, 2023
Dylan Mulvaney is now being paid 💰by Nike Women to promote sports bras- even though he’s a man!
Another day, another company slapping all women in the face by mocking them and paying a man to take their place! #nike… pic.twitter.com/XK33HJYo63
A Miller Lite sörgyártó cég is beleállt a nőkbe, a legújabb reklámfilmjében támadta meg vásárlóit.
A reklámot márciusban dobták piacra a Nők Történelmének Hónapja alkalmából. De nem ünnepelt, hanem szidott.
A Miller Lite Ilana Glazer komikust is bevetette, hogy a korábbi sörreklámokat szidja, különösen azokat a hirdetéseket vette célba, amelyekben bikinis nők szerepeltek.
Itt az ideje, hogy a sörök kiengeszteljék a nőket, ezért a Miller Lite ma küldetésbe kezdett, hogy az egész söripart megtisztítsa"
– jelentette ki.