Elsőként vett részt magyar borászat Európa egyik legnagyobb borkiállításán

• 2022. március 10., csütörtök •
A párizsi Vinexpo - Wine Paris 2022 kiállítást a járványhelyzet miatt két év után idén februárban rendezték meg újra, 3000 borászat képviseltette magát, melyek nagy része a világ leghíresebb francia bortermő vidékeiről érkezteka. Idén - először az esemény története során - egy magyar borászat, a Jammertal Borbirtok képviseltethette magát.
Elsőként vett részt magyar borászat Európa egyik legnagyobb borkiállításán

„A meghívást alanyi jogon azzal érdemeltük ki, hogy a tavalyi évben avilág egyik legnagyobb presztizsű eseményén, a Concours Mondial de Bruxelles 2021 Luxemburgban rendezett borversenyén a legmagasabb pontszámot a vörösborok kategóriájában mintegy hét és félezer mintából a villányi Jammertal Borbirtok Cassiopeia Merlot 2015 bora kapta. Elnyertük a Grand Gold Medal Revelation Red Wine díjat, s ezzel feltettük Villányt a világ elit vörösborainak térképére” - mondja a sajtóközleményben dr. Szűcs Róbert, a borászat tulajdonosa. - „Az elmúlt években is számos magasan jegyzett nemzetközi versenyen nyertek a boraink arany- és nagyaranyérmeket, de hogy egy magyar vörösbor egy nagy nemzetközi versenyen az összes társa közül a legmagasabb pontszámot kapja, valóban egyedülálló siker.”

Nagyon tudatosan készítjük a borainkat” - mondja Kövesdi Zsófia, a Jammertal Borbirtok borásza. -

„Minden szőlőfürtöt egyesével válogatunk át, kézzel szüretelünk, ez a legkíméletesebb szüretelési forma.

Megtartjuk a villányi tradíciókat, de az innováció a fő vezérelvünk. A borkészítésnél a legjobb minőségű gépeket, a legmodernebb technológiát alkalmazzuk.”

A Jammertal Borbirtok díjnyertes merlot-ja, mint ahogy a pincészet minden bora, alaposan „átgondolt” stílusú tétel. A borászat egyes tételeinek megszületése, azok koncepciójának megfogalmazása fontos szempontrendszerek figyelembevételével történik. A Jammertal Borbirtok koncepciója a borai érési potenciáljára koncentrál.

ENNEK MEGFELELŐEN A HORDÓS ÉRLELÉST KÖVETŐEN NEM RITKÁN 3-6 ÉVES PALACKBAN VALÓ ÉRLELÉS ELŐZI MEG A FORGALOMBA HELYEZÉST.

Ennek a nagyon költséges vállalásnak megfelelően a borok optimális időpontban kerülnek piacra. Ez történt a 2015-ös Cassiopeia Merlot esetében is, amely még a kereskedelmi forgalomba helyezését megelőzően 2021 nyarán érte el egyedülálló sikerét, amelynek következtében a Villányi borvidék is reflektorfénybe került. A borászat az idei év legnagyobb magyar borkóstolóján, a Borjour Magnumon is sikeres volt, 2017-es Grand cuvéejük dobogós helyen végzett a közönségszavazáson.

Forrás: origo.hu

közösség

további frisss

lap tetejére