Nem feltétlenül azon van a hangsúly, hogy ezek az autók csak úgy maguktól kigyulladnak állandóan, hanem ha valamilyen oknál fogva mégis, akkor nagy a baj, hiszen borzasztóan nehéz őket eloltani. Ilyen szempontból érthető az aggodalom, mivel, ha egy ilyen elektromos tűz egy hajó gyomrában történik, az egyenes út a katasztrófához - számol be a Totalcar.
A lítium-ion akkumulátorok tüzét egyébként nem csak oltani rendkívül nehéz, más baj is van az ilyen esetekkel: az égés hőfoka nagyon magas, illetve jelentős mennyiségű mérgező gáz is felszabadul a folyamat során. Egyébként érdekes részlet, hogy a Havila hajóiban is van hatalmas, beépített akkumulátorcsomag, azonban arról azt állítják, hogy kellően zárt ahhoz, hogy egy onnan kiszabaduló tűznek elvi esélye sincs.
Ezek alapján elsőre simán érthetőnek tűnik a cég félelme, közben érdemes onnan is megnézni a helyzetet, hogy egy ilyen szűk helyen egy benzines vagy dízel autó kigyulladása is hasonló végkifejlethez vezethet. Egy olyan országban különösen váratlan döntés ez, ahol az új autók legnagyobb része elektromos - lassan érdemes lesz beszállni az okoskonténer-bizniszbe.
Fotó: Havila Kystruten
Forrás: totalcar.hu