Az üvegek megjelenése új korszakot jelent az ország életében. Nem is csoda, hogy sok gyártó ismerte fel benne a lehetőséget. Egy autósiskola azzal az izgalmas ötlettel ált elő, hogy helyezzenek el egy üvegfalat a kocsiban, ami elválasztja egymástól a tanulót és oktatótót. A plexiüveg a légzés biztonságát szolgálná, ugyanakkor azt se akadályozná meg, hogy veszély esetén az oktató félre rántsa a kormányt. Ezzel a módszerrel az autóiskolákban folytatni lehetne az oktatást a pandémia idején is.
Nem csak autósoktatók, a fodrászok, a manikűrösök, és a masszőrök is szeretnének minél hamarabb ismét munkába állni. Ezekben a munkakörökben ugyanis szinte lehetetlen megtartani az előírt távolságot. Ebben segít – a szájmaszk mellett, természetesen – a plexiüvegek bevezetése. Az átlátszó védőfalak először a drogériákban és az élelmiszerboltokban jelennének meg.
Mindeközben Sebastian Kurz osztrák kancellár rendszeres konferenciákat tart olasz cégekkel, amelyek az üdülni vágyók számára áttetsző, tengerparton elhelyezett dobozokat, az éttermeknek pedig az asztalok közepén felállítható műanyag falakat gyártanak. A tárgyalások természetesen átlátszó műanyag ablakok mögött folynak.
A kijárási tilalmak lazulásának köszönhetően egyre több üzlet, szépségszalon, autóiskola nyitja ki újra ajtaját. A vásárlóknak és az eladóknak pedig egyaránt nagy szüksége van a vírussal szembeni védelemre. Nincs mese, beköszönt a plexiüvegek kora.
Aranyláz az üvegiparban
Az akril üvegiparban valóságos aranyláz uralkodik. Nap mint nap jelennek meg új online áruházak, amelyeket olyanok üzemeltetnek, akiknek eddig vajmi kevés közük volt a műanyagiparhoz, de felismerték a hirtelen jött lehetőséget. Közéjük tartozik Tobias Kohlndorfer is, aki a koronavírus előtt inggyártással foglalkozott, azonban a járvány megbénította a vállalkozását, hiszen ahhoz, hogy valakiről méretet vegyen, elkerülhetetlen a fizikai közelség. A helyzetet felismerve Kohlndorfer gyorsan új online vállalkozást indított: akril üvegfalak árusítására állt át. A legegyszerűbb plexiüveg 60 euróért elérhető. Kohlndorfer számításai beigazolódtak, az üzlet hamar felkapott lett.
Senki nem gondolta volna, hogy hirtelen így megnövekszik a kereslet a plexiüvegek iránt. Manikűrösök, logopédusok, benzinkutak sorra rendelnek átlátszó műanyagfalakat, hogy újra tudják fogadni vendégeiket. A B&T akril üvegeket forgalmazó cég vezérigazgatója arról számolt be, hogy nem volt elég három új alkalmazottat felvennie, neki is a gyártósorhoz kellett állnia. A vevők ugyanis tolonganak. Ha pedig mégis felszabadul egy gép, arról szintén a koronavírus tehet. Németországban csak a B&T ezidáig négy-öt tonna akril üveget adott el.
Nem csak Németországban hódítanak az üvegfalak
A kijárási tilalmak feloldásával egyidejűleg más európai országokat is ellepnek majd a plexiüvegek. Talán ez lenne a megoldás, hogy ne zuhanjon össze a gazdaság, de a vírus se terjedjen tovább? Egy biztos: a plexiüvegek korának eddigi nyertesei az üveg-és műanyaggyártó cégek, valamint az ezekkel kereskedő online vállalkozók.