- Ami az előzményeket illeti, a Balogunyom és Szombathely közötti bicikliút még a 2014 és 2021 közötti Terület- és Településfejlesztési Operatív Programba (TOP) javaslatomra került be, és abban több mint 250 millió forintnyi forrás biztosítva is volt rá. Ez a 100 százalékos finanszírozást jelentette. Később jogi okokból meg kellett bontani a kerékpárutat - és ezzel a forrást is - a balogunyomi és a szombathelyi szakaszokra. Utóbbit 2021. november végéig kellett volna forgalomba helyezni, azaz bőven a mostani parlamenti választások előtt - részletezte a képviselő. Hozzátette: ezzel szemben a jelek szerint valamikor a választások után kezdik csak el a kivitelezést.
- Balogunyom már határidő előtt, 2021 szeptemberében elkészült a rá eső szakasszal, ennek fényében különösen furcsa, hogy a másik szakaszon nagy a késlekedés. Horváth Attila azt mondta: a pályázat ugyan fedezné a szombathelyi kiadásokat, de egy vasúti beruházás miatt a költségek 70 millió forinttal emelkedtek, amire állításuk szerint nem volt pénzük - emlékeztetett dr. Hende Csaba. Mint ismert, akkor a szombathelyi alpolgármester azt kérte, teremtse elő ezt a 70 millió forintot Hende, vagy ha nem tudja, majd Czeglédy elintézi. Ekkor felmerült az is: ha nem épül meg a Szombathely felőli szakasz, Balogunyom is elveszíti a rá eső támogatást, és fizetheti vissza a kapott pénzt. - Felhívtam a város figyelmét, hogy már régen ki kellett volna írni a közbeszerzést, és kiderült volna, szükséges-e a többletforrás, vagy sem. Végül kiírták a közbeszerzést, és lám, az eredményes is lett. Idén február 23-án ki is hirdették a győztest, aki nettó 144 millióért vállalta a kivitelezést.
Kiderült tehát, hogy nemhogy nincs többletköltség, de jóval több pénz áll rendelkezésre, mint amennyibe az építkezés kerül. Ehhez kellett három év, hogy kiderüljön
- mutatott rá dr. Hende Csaba. Szerinte az is megeshet, hogy szándékosan, politikai okok miatt akadályozhatta meg a város, hogy elkészüljön a parlamenti ciklus végére egyik fő vállalása, a balogunyomi kerékpárút.