Mi kell a sikeres és jövedelmező webáruházhoz?

Szponzorált tartalom (x) • 2020. december 16., szerda •
Milyen kérdéseket kell átgondolni webáruház indítás előtt? Kisebb befektetéssel is létrehozható egy jól működő webshop? Mire kell figyelni, ha jövedelmező webáruház működtetése a cél? Csokorba szedtük azokat a kérdéseket, amelyek gyakran felmerülnek a webáruházak működtetésével kapcsolatban.
Mi kell a sikeres és jövedelmező webáruházhoz?

Az online vásárlás népszerűsége egyre nagyobb, hiszen otthonuk kényelméből tudnak rendelni a vevők. A webáruházak tulajdonosai pedig bárhonnan működtethetik online üzletüket. Ráadásul a folyamat automatizálható, ami még vonzóbbá teszi ezt a lehetőséget a vállalkozni vágyók számára.

Néhány óra alatt működő webáruház 

Ma már minimális idő- és pénzráfordítással tökéletesen működő webáruház hozható létre. Azonban így is van néhány kérdés, melyeket minden esetben végig kell gondolni webáruház indítás előtt. Hol lesznek tárolva a termékek? Melyik cég végzi a szállítást? Milyen fizetési módok lesznek? Hogyan kerül sor a számlázásra? Mi történik a visszáruval?

Az előbb említett kérdéseken túl azt is végig kell gondolni, hogy saját fejlesztésű vagy bérelhető webshopra esik-e a választás. Előbbi előnye az egyediség, azonban költséges a fejlesztése és az üzemeltetése. Ezzel ellentétben a bérelhető webáruház költséghatékonyabb, hiszen minimális havidíjért cserébe használható.

Meg kell felelni a jogi feltételeknek

Egyéni vállalkozóként vagy pedig valamilyen céges formában működtethető webshop. A webáruház indítást be kell jelenteni a székhely szerint illetékes jegyzőnél, továbbá fel kell venni a szükséges tevékenységi kört. Ha adatkezelésre is sor kerül a webáruházban, be kell jelenteni a NAIH és a NAV felé. Továbbá fontos, hogy szerepeltetni kell a webáruház oldalán az ügyfélszolgálat elérhetőségét és az üzemeltető adatait.

A számlázásról se feledkezz meg, hiszen idővel egyre több számlát kell majd kiállítani. Érdemes ezt a folyamatot automatizálni online számlázókkal, melyek nemcsak a számlázást oldják meg helyetted, hanem a NAV felé történő adatszolgáltatást is. Amennyiben megbízható online számlázó programot keresel, nézz szét a Billingo számlázó program oldalán.

A kiszervezett logisztika megkönnyíti a webáruház működtetést

Mindemellett a környezetvédelmi termékdíjról sem szabad megfeledkezni, amit a csomagolás után kell fizetni a NAV-nak. Ha nem akarsz a termékek tárolásával, csomagolásával, kiszállításával és a számlázással foglalkozni, próbáld ki a fulfillment cégek szolgáltatásait. A kiszervezett logisztika nagyban megkönnyíti a webáruház-tulajdonosok mindennapjait.

Ha minden indításhoz szükséges lépés kipipálva, akkor kezdődhet a vevőszerzés hirdetésekkel, hírlevelekkel, tartalommarketinggel és SEO-val. Persze a felhasználóbarát rendelési oldalról, a megbízható visszaigazolásról, a pontos szállításról és a csomagélményről se feledkezz meg!

közösség

további frisss

lap tetejére