- A munkaidő csökkentése nagyon rövid átmeneti intézkedésnek bizonyult: megrendeléseink ugrásszerű növekedése miatt már egy hónap után, júliustól visszaálltunk a normál munkaidőre, sőt, újabb dolgozók felvétele vált szükségessé. A jelenlegi 1450 fős létszámunkat 100 fővel kell növelni ahhoz, hogy a jövő évi megrendeléseket teljesíteni tudjuk. Agrár futómű területen a rendelésállományunk már május végéig fel van töltve. Eközben a járvány második hulláma bennünket sem kímélt: a nyári átmeneti enyhülés után a korábbi intézkedéseket vissza kellett hozni, sőt további szigorításokra is szükség volt. A járvány kezdete óta minden szükséges védőeszközt biztosítunk a dolgozóinknak, és betartatjuk a szabályokat, hogy a vírus terjedését megakadályozzuk. Szerencsések vagyunk ugyanakkor, mert nekünk a jelen helyzetben sem a leálláson, hanem a termelés felfuttatásán kell törni a fejünket - fogalmazott Mándli Péter ügyvezető az autopro.hu-nak adott interjújában.
A cégvezető szerint a 2020-as év meghatározó „élménye” a koronavírus, ha később visszatekintünk erre az évre, szerinte akkor is mindenkinek ez fog eszébe jutni.
- Az életünk idén arról szólt, hogy védjük a dolgozóink egészségét, ezzel együtt működtessük a gyárat is, kiszolgáljuk partnereinket, és még fejlesztésre, növekedésre is legyen kapacitásunk. Nekünk mindig nagyon fontos volt, hogy vevőinkkel kiemelten jó kapcsolatot ápoljunk. Most ez is átkerült az online térbe: újdonságainkat a bolognai EIMA kiállításon, illetve a saját digitális platformunkon mutattuk be november 11-15. között. Az élő rendezvényt később, 2021 októberében rendezik meg - mondta az ügyvezető.
Mándli Péter tájékoztatása szerint termékportfóliójuk az egyedi vevői igényekre is fókuszál, ezért termelésük egy része egyedi vagy kisszériás, amit csak nagyobb arányú élő munkával lehet előállítani. De ahol lehet, ott robotokat állítanak be, automatizálják a termelést. Legutóbbi ilyen beruházásuk a két megmunkáló berendezésből, két robotból és egy mérőgépből álló féktartó-megmunkáló cella. Üzembe helyeztek egy végmaró csúcsfúró berendezést, valamint egy egyedi tengelycsonk-megmunkáló cellát is. Legutóbbi rendszerfejlesztésükkel pedig fizikai munkát váltanak ki: a 15-28 kilogrammos tengelycsonkokat a dolgozó helyett robot veszi ki a gitterboxból, és helyezi elrendezve a palettára. Emellett folyamatosan vannak egyéb beruházásaik is, amelyek célja az infrastruktúra és a dolgozók munkakörnyezetének fejlesztése. Meghatározott ütemterv szerint ergonómiai beruházásokat végeznek a gyártócsarnokokban, felújítják a szociális helyiségeket, új irodákat, tárgyalókat alakítanak ki. A pandémia miatt is rengeteg kiadással kellett/kell számolniuk. Néhány példa: az otthoni munkavégzéshez nagy számban biztosítottak IT eszközöket, illetve higiéniai okokból teljesen megszüntették a közös használatú mobiltelefonokat a termelésben, és minden jogosult számára saját készüléket biztosítottak.
Hatalmas erőfeszítéseket tettek azért, hogy ügyfeleik igényeit a pandémiás helyzetben is ki tudják elégíteni. A csökkenés, amit az első hullám alapján vártak, nem lesz jelentős a teljes évet tekintve.
- A termékfejlesztési részlegünkön 60 fős a mérnökcsapatunk, a termelésben legalább ugyanennyi mérnök kollégánk dolgozik. Annak ellenére, hogy nagyon alacsony a fluktuáció, szinte folyamatosan vannak nyitott mérnöki pozícióink. Az ELTE szombathelyi duális gépészmérnöki képzés alapító vállalata vagyunk, ennek keretében évfolyamonként 8 hallgató finanszírozását és gyakorlati képzését biztosítjuk. Emellett fogadunk hallgatókat a győri Széchenyi István Egyetemről, valamint a gödöllői Szent István Egyetemről is, és természetesen nyitottak vagyunk arra, hogy más intézmények hallgatóit is fogadjuk szakmai gyakorlat vagy gyakornoki program keretében. Ez a jövőnk kulcsa, a mérnökutánpótlást 80 százalékban gyakornoki programjainkból biztosítjuk - emelte ki Mándli Péter.
Az ügyvezető elmondta azt is, hogy gépparkjukat folyamatosan modernizálják, amit jövőre is folytatnak. A dobfékes futómű projekt kapcsán is új gyártósorokat telepítenek. A külföldről érkező gépek telepítését – minden igyekezetük ellenére – hátráltatja a járványhelyzet, ezért itt egyes határidőket át kellett ütemezniük a jövő évre. 2021-ben tervezik az SAP vállalatirányítási rendszer indítását is.
A BPW-Hungária Kft. a szállítmányozási iparban és az agráriumban szolgálja ki a vevőket. Mindkét terület kiemelt fókuszban van, megrendeléseik az agrár területen csaknem 20 százalékkal növekedtek, és jövő évre is hasonló növekedést prognosztizálnak. Jelenleg az jelenti a legnagyobb kihívást a cég számára, hogy ügyfeleik növekvő igényeit megadott határidőre és a legjobb minőségben ki tudják elégíteni.
Hogy mennyiben befolyásolja a válság a digitalizációs, robotikai fejlesztéseket a vállalatnál?
- Ha lehet ezt mondani, semennyire - vágta rá a kérdésre Mándli Péter. - Multinacionális környezetben ritkaságnak számít, hogy a német tulajdonosok évtizedek óta nem vettek fel osztalékot, a megtermelt nyereséget visszaforgatják, ennek köszönhetően van elegendő forrásunk a fejlesztésekre. A BPW egy hagyományos, csaknem 130 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás, emellett a kezdetektől nagyon innovatív vállalat, amely mindig újításokkal, jövőbe mutató megoldásokkal tudott a versenytársak elé kerülni. Ilyen okos fejlesztésünk például az AGRO Hub tömegmérő-rendszer, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy mérje a jármű teljes tömegét és futásteljesítményét, melynek nyomon követésével optimalizálhatók a működési költségek. A termék idén a hazai AGROmashEXPO kiállításon Termékfejlesztési Nagydíjat nyert Digitalizáció kategóriában - nyilatkozta a BPW-Hungária Kft. ügyvezetője.
forrás:autopro.hu
fotó: bpwagrar.com