Legalább hétfőig szünetel a termelés az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban a győri motorgyár dolgozóinak sztrájkja miatt - mondta a német autógyártó társaság egy szóvivője szerdán az MTI-nek. Ingolstadtban hétfő óta szünetel a termelés, több mint tízezer járművet nem tudnak legyártani, mert hiányoznak hozzájuk a Győrben készülő motorok. Egyelőre nem tudni, hogy mikor indulhat újra a termelés. Folyamatosan értékelik a helyzetet, várhatóan pénteken lehet majd döntést hozni arról, hogy mikor folytatódjék a munka - mondta a szóvivő. A sztrájk miatti bevételkiesést és egyéb költségeket egyelőre nem lehet kiszámítani - mondta a szóvivő, kiemelve, hogy a szállítmányozástól a bérekig egy sor tényezőt figyelembe kell venni. Az biztos, hogy "minden sztrájk költséges", így a győri is - jegyezte meg. A 9000 tagot számláló Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására a győri Audi-gyár dolgozói múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba, amely a tervek szerint egy hétig tart. A szakszervezet legfőbb követelése 18 százalékos béremelés az idei évre, illetve a többi közép- és kelet-európai üzemhez hasonló bérezést szeretnének. Az Audi vezetése két év alatt húsz százalékos béremelést javasolt.
Megállapodott szerda délután az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről, írja a szakszervezet.
A szakszervezet közlése szerint az Audi-gyár egyes területein szerda délután 6-kor, a többi részén este 8-kor ér véget a munkabeszüntetés. A termelés minden gyártó területen elindul.
Az AHFSZ azt is közölte, hogy a vállalat 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeli a dolgozók alapbérét január 1-től 15 hónapra, a választható béren kívüli juttatás mértékét pedig 400 ezer forintra emeli idén, és ez az érték marad 2020-ban is.
Korábban az Audi 400 helyett csak 300 ezer forinttal akarta emelni cafeteria összegét (volt, hogy a szakszervezet 767 ezer forintos cafeteriát követelt, ebből ők engedtek), illetve az Audi sokáig nem 18, csak 10+10 százalékos béremelést ígért két évre, de
a végén az autógyár engedett. A sztrájk eredményes lett.