Egy friss amerikai kutatás végén meglepő eredmény született, pedig csak egy kérdésre kellett válaszolniuk a megkérdezett 18-34 éves korosztálynak: melyek azok az alkalmazások, amelyek nélkül elveszne az Y-generáció tagjai? A Comscore elvégezte a kutatást és a megkérdezett fiatalok valóban érdekes feleletet adtak.
A többségük ugyanis nem a manapság divatosnak tűnő Snapchatet vagy a képmegosztó királyának tartott Instagramot nevezte meg első helyre, hanem az Amazont. Ez az applikáci hiányozna a legjobban a felhasználóknak, amennyiben készülékükről eltűnne. A Gmail, illetve az előkelő helyre várt Facebook végzett a dobogón. Ezután a Messenger, a Youtube és a Google Maps következik a sorban.
A felmérést készítő Comscore munkatársai egyébként ledöbbentek, hogy a manapság nagyon divatos és sok felhasználót elérő WhatsApp, Instagram meglepően kevés felhasználónak hiányozna. Bár a kép teljességéhez hozzátartozik az is, hogy a Facebook tulajdonába tartozó applikációkat egybe számítjuk, toronymagasan verné a mezőnyt. A Zuckerberg birodalom az Y-generáció 69 százalékát tenné zsebre (Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram).
A legnagyobb vesztes kétségtelenül a Twitter, hiszen ezt az alkalmazást nagyon kevesen említették.
A kutatás egyéb eredményeket is hozott, e szerint:
- a 18-24 évesek a legtöbbet a telefonjukat használják, bármely más elektronikus készülékkel szemben (idejük 66 százalékában mobilon, 23 százalékban desktopon tevékenykednek),
- a tablet úgy tűnik az idősebbek piaca lett, hiszen inkább a 65+ korosztály szereti, használja,
- egy átlag amerikai több mint 2 órán át használ valamilyen alkalmazást, míg egy átlag fiatal (18-24 éves) 3 óránál is többet nyomkodja a telefonját.