Ha már az étkezési szokásokkal vetjük össze az ismerkedést, akkor az internet és mobiltelefon előtti időkben létrehozott kapcsolatokat a crème bruléehez hasonlíthatnánk. Ahogyan az édesség tetejére karamelizált felső réteget is át kell törni ahhoz, hogy az alatta lévő, gondosan elkészített krémhez jussunk, úgy annak idején a másik fél szívéhez is bizonyos falakat kellett áttörni, hiszen nem igazán illett valakivel az első találkozás után szoros – akár intim – kapcsolatot kialakítani.
Akkoriban még a férfiak hosszan udvaroltak a nőknek, és ehhez szükségük volt arra, hogy többször is egy időben legyenek ugyanazon a helyen. Ezért általában olyan társat kerestek a kapcsolatra vágyók, akik hozzájuk közel éltek. Ezzel szemben ma, az internet és telefon elterjedésével nem csak a két fél közötti távolságot küzdhették le a társat keresők, de a személyes találkozásokat is. Ez azonban több hátránnyal is jár azok számára, akik komoly kapcsolatot keresnek. Az arctalanságot lehetővé tévő internet a hazugságok melegágya lehet, ezért alapvetően hamar keltett a legtöbb társra vágyóban bizalmatlanságot. Ha a társat kereső bizalmatlan a másik féllel szemben, akkor a komoly kapcsolatokba vetett hite is romolhat.
Mivel az új kommunikációs eszközökkel egyszerre több emberrel is lehet párhuzamosan ismerkedni, megoszlik a figyelem a potenciális társaknak gondolt személyekkel, kevesebb időt szentelnek a társat keresők arra, hogy megismerjék a másikat. Mivel nem közvetlenül, szemtől szemben beszélgetnek, könnyebben és gyorsabban eljutnak a sikamlósabb témákhoz. Az intimitás ez által is - természetesen más hatások mellett - eléggé gyorsan az ismerkedés fő témájává válik. Ez is okozhatja azt, hogy a szexuális kielégülés mintegy "elpiacosodott", és a társadalom bizonyos rétegei kizárólag azért ismerkednek, hogy intim viszonyt folytassanak a másikkal.
A társkeresés maga is iparággá vált, a szolgáltatók gyors egymásra találást hirdetnek. A rapid randik és a szingli bulik szervezői azt próbálják elhitetni a vendégeikkel, hogy még aznap mindenki társra lelhet. Tóth László társadalomkutató 1991-es, 1997-es elemzései is arra a következtetésre adnak okot, hogy a fiataloknak már a minőség nem számít, inkább a partnerek mennyisége. A kutató által hamburgerszexnek nevezett jelenség pedig a 17-23 év közötti fiataloknál kialakult szexhez való hozzáállását jellemzi. Gondolhatunk itt például a nem túl igényes körülmények közötti gyors szükséglet-kielégítésre, majd a kapcsolatból való "kisétálásra".
Napjainkban a legnépszerűbb ismerkedési forma az online társkeresés. Számtalan cég igér nekünk gyors szerelmet, kisebb nagyobb regisztrációs díjakkal. Természetesen ennek is megvannak a maga előnyei valamint hátrányai, a médiában azonban mindig csak a szélsőséges esetekről hallhatunk. Amíg a fiatalok technikai fogékonyságuk miatt már régen felfedezték a barát-, vagy társkeresés eme módját maguknak, addig egyre nagyobb számban jelennek meg az idősebb, elvált, gyermekes nők és férfiak a társa várók között. Hiszen gondoljunk bele: hol talál magának társat az elvált ember 40-50-en túl, ha egész nap dolgozik, munka után pedig gyereket kell nevelnie, és háztartást vezetnie?
Ugyanilyen érdekes azok helyzete, akik kis vidéki településen élnek, nem is szeretnének elköltözni onnan, de nem tudnak maguknak párt találni a szűk mikroközösségükön belül.
Legtöbben (51 %) nem gondolják komolyan, hogy társat az interneten találnak, de titokban reménykednek benne. 18%-a nagyobb választék és könnyebb ismerkedés miatt van fent, további 6% azért, mert számára fontosabbak a belső értékek a külső megjelenésnél. Mindössze 3% keres magának kifejezetten alkalmi kapcsolatot. 22% saját bevallása szerint csak nézelődni jár fel.
Társkereső rovatunk következő részében az online társkeresés veszélyeire, a csalók könnyen észrevehető trükkjeire mutatunk rá, valamint pár hasznos tanáccsal próbálunk szolgálni a párra találáshoz.