A gumiszervizeknek a járvány idején is bőven akad munkájuk, hiszen ilyenkor rohamozzák meg őket az autósok. Így van ezzel a Németh Gumiszerviz is, amelynek vezetője, Németh Gábor szerint gumicserénél feltétlen figyelni kell a gumi életkorára, de ami még ennél is fontosabb, a futott kilométerek számára, valamint a gumi állapotára, kopottságára. Ha új gumiabroncsot vásárol valaki, fontos a garancia, ez esetben előnyös a kátyúgarancia. Figyelni kell arra is, hogy a felhasználás jellegének megfelelő gumi legyen az autón, és nem elhanyagolható a leselejtezett használt gumiabroncsok megfelelő kezelése.
Németh Gábor azt is elmondta, hogy a jobb márkáknál is évente változik a minőség, és hiába egy-egy nevesebb, drágább abroncs, ha az autó és használatának profiljába egy másik gumi illik, azt érdemes megvenni. A gumiipari szakemberek egyöntetű véleménye, hogy az első felszereléstől számítva hat szezonig szabad visszatenni az abroncsokat az autóra. Az tény, hogy nem célszerű egy 7-8 éves, keveset futott gumit vásárolni, mert hamar elöregedik, romlik a tapadása, főképp nedves úton. Jellemzően évi 15-20 ezer kilométeres futásteljesítménnyel hamarabb kopik el az abroncs, minthogy elöregedne.
Sokan gondolják azt, hogy nyáron is elég a téli gumi. Ez egy rossz szokás, amihez még hozzájönnek a tévhitek. A biztonságunkról van szó, ezért igenis időt kell szentelni a gumicserére, másrészt pedig bizonyított tény, hogy gazdaságosabb és környezetkímélőbb, ha mindig szezonnak megfelelő gumit használ az autós. A téli gumi nem forró aszfaltra való, sokkal jobban kopik, nem megfelelő a tapadása. Ha pedig a nyári forróságban megég a felülete, télen sem funkcionál már úgy, ahogy az elvárható lenne.
- A gumiabroncsok címkéjén rengeteg paraméterrel találkoznak ügyfeleink, akiknek ezek értelmezése meglehetősen nehézkes. Mi azért vagyunk, hogy mindenben segítsük ügyfeleinket. Nem szerepel a gumin az abroncs irányíthatósága száraz és nedves úton, mint ahogy a kopásállóság sem, pedig azzal is óvjuk környezetünket, ha minél ritkábban cserélünk gumit az autón. Ezeken kívül még számos fontos, a címkén nem szereplő tényező szerepet játszik az ideális gumiabroncs kiválasztásában. A nedves fékút vizsgálatánál felállított kritériumoknál a vizsgálat túlságosan tág határok között mozoghat. Nyári gumi esetén nem mindegy, hogy 5 vagy 35 fokban, téli gumi esetén 2 vagy -20 fokban vizsgálják a fékutat - tájékoztatott Németh Gábor.
Vannak olyan munkafolyamatok, amelyek otthon kivitelezhetetlenek, ilyen például a gumiabroncsok szerelése, centírozása, javítása, gyors szervize. De idetartozik az alulemezfelni-javítás is, amit szintén csak a szervizben, garanciális ügyintézéssel lehet megoldani. - Érdemes megnézetni a nyári garnitúrát, mielőtt felkerül az autóra. Ne felejtsük, négy új gumiabroncs is jobb áron van, mint egy öreg gumikkal a nedves úton koccanó autó javítása - hívta fel a figyelmet a Németh Gumiszerviz cégvezetője.
Felnitisztítás, gumiápolás, tárolás? A Németh Gumiszervizben ez sem jelent problémát, hiszen nemcsak a tárolást vállalják, hanem kérés esetén a felnitisztítást és a gumiápolást is, így tényleg csak annyi a dolga az embernek, hogy szezononként begurul az autójával.
A Németh Gumiszervizben új gumik széles kínálata, akciók, garanciák, és jó minőségű, extra olcsó gumik is vannak esetenként. A szakműhelyben való vásárlás esetén akár több évre szóló garanciát kapnak, és számlát is, emellett a használt gumit is átveszik, aminek gondoskodnak környezetbarát begyűjtéséről, hasznosításáról. Természetesen már érdemes böngészni a kínálatot, ilyenkor már élnek az akciók a nemethgumi.hu oldalon.
fotó: Garai Antal Atom