Új országos közúti kapcsolat létesül Szombathely és Kőszeg között, melynek tervezését a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. és a Pannonway Építő Kft. végzik el 596 millió forintból – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a két város között - Kőszeg belterületi szakaszával együtt - egy 18,7 kilométer hosszú útkapcsolat épül ki.
A nyomvonal a 4+500 km kezdőszelvényben csatlakozik majd a Szombathely északkeleti elkerülő szakaszhoz.
A nyomvonal a tervezett Söptei úti új különszintű csomóponttól indulva 2x2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező főútként északról kerüli el a Szombathelyi repülőteret, majd Gyöngyösfalu, Lukácsháza és Kőszegfalva településeket Kőszeg–Centrum csomópontig.
A Söptei úti új különszintű csomópont és Kőszeg–Centrum csomópont között 2x2 sávos, új nyomvonalú, egybefüggően 14 kilométer hosszú út épül meg. A Kőszeg–Centrum csomópont és Kőszeg északi csomópont között pedig 2x1 sávos új nyomvonalú, egybefüggően 4,7 kilométeres szakasz készül el.
Több csomópontot is kialakítanak a szakaszon
A nyomvonalon a települések megközelítése érdekében három különszintű csomópont kerül kialakításra:
Gyöngyösfalu csomópont (új bekötéssel a település felé),
Lukácsházai csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8641 j. önkormányzati út),
Kőszeg–Centrum csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8627 j. önkormányzati út).
Ezen kívül egy darab szintbeli csomópontot is kialakítanak Kőszeg északi csomópontjeként kialakításra, amely csatlakozik majd a jelenleg építés alatt lévő 87. számú főút Kőszeg (HU) – Rattersdorf (Rőtfalva AT) országhatár közötti szakaszhoz.
A nyomvonalon két különszintű átvezetés kialakítása is szükséges: egy mezőgazdasági földút átvezetése Lukácsháza térségében, valamint a 8636 j. önkormányzati út különszintű átvezetése (87 sz. közúti folyosó – 8636 j. önkormányzati út). A projekt magában foglalja a nyomvonal által elvágott területek kiszolgálására párhuzamos földutak, 4 darabb vadátjáró és egy pár pihenőhely kialakítását is.