Most jöhet a roham az üzletekben

• 2021. március 31., szerda •
Az üzletláncok már mára, de különösen holnapra, de még szombatra is jócskán megugró forgalomra számítanak. Akik online rendeléssel oldották volna meg az ünnepi beszerzést, azok már hétfőn is elkéstek. Azóta ugyanis szinte egyáltalán nincs szállítási időpont.
Most jöhet a roham az üzletekben

Az Azénpénzem.hu olvasói jelzések alapján azt tapasztalta, hogy míg a hétvégén még szinte bárhonnan lehetett online rendelni élelmiszer, hétfőn már szinte egyáltalán nem volt a webshopokban szállítási időpont. Több láncnál az áruházi átvétel is betelt. Egyik olvasónk boldog volt, hogy a lakhelyétől meglehetősen távol eső boltban tudott még keddi időpontot foglalni (a közelebbiekben már erre nem volt lehetőség).

A nagyobb üzletek csütörtökön és szombaton szokás szerint este hétig lesznek nyitva. Nagypénteken, vasárnap és az ünnepi hétfőn azonban minden zárva tart.

A Spar az MTI forgalmi várakozásokról szóló összeállításában jelezte: a nagypéntek előtti nap és a húsvét előtti szombat biztosan kiemelkedő lesz, mert legalább az egyik napon szinte mindenki elmegy vásárolni. A Lidl szintén élénk forgalomra számít. Az áruházlánc tájékoztatása szerint a héten várhatóan már szerdán megélénkül a kereslet, csütörtökön és szombaton pedig erősebb lesz a forgalom a megszokottnál.

A Tesco tájékoztatása szerint hétről-hétre nő a kereslet az ünnepi hozzávalók iránt. A tavaly húsvéti és karácsonyi tendenciák alapján ugyanakkor úgy látják, hogy a járványhelyzet ellenére most is az ünnepet megelőző pár napban lesz a legnagyobb a forgalom, főként, mert a húsvéti menühöz sok frissáru tartozik. Az Auchan az elmúlt hetek, illetve napok alapján kiegyensúlyozott forgalmat vár, zsúfoltságra nem számítanak, mert áruházaik nagy alapterületűek. A legerősebb nap a csütörtök lehet – közölték.

Minden keresett termékből bőven van

A Tesco tapasztalatai szerint tojásból a húsvét előtti hónapban az éves mennyiség valamivel több mint 10 százalékát értékesítik, kétszer annyi tojás fogy ilyenkor, mint egy átlagos héten. A húsvétkor értékesített édességek a teljes éves édességforgalom 20 százalékát teszik ki. A járvány idén sem veszélyezteti a tojásellátást, a kínálat az emelkedő fogyasztást is fedezi - közölte a Magyar Tojásszövetség az MTI-vel kedden.

A tavalyi 822 tonnánál néhány százalékkal több, mintegy 850 tonnás húsvéti szezonális édesség értékesítésére számítanak idén az előzetes adatok alapján az édességgyártók, és az árbevétel 3-4 százalékos emelkedésére - mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (Hunbisco) elnöke online kerekasztal-beszélgetésen kedden. A tapasztalataik szerint 40-40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl és a csokitojás a legnépszerűbb termék.

A kosarunkat is megváltoztatta a Covid

Az édességeket tavaly keményen megütötte a járvány. A húsvét árbevétele a járvány előtti utolsó évben, 2019-ben 4 milliárd forint fölött alakult, tavaly ez drasztikusan, 20-25 százalékkal 3,2 milliárd forintra esett vissza. Csaknem minden negyedik csokinyúl vagy tojás ottmaradt a boltok polcain. Mindenki abban bízik, hogy ez az idén nem ismétlődik meg.

A Tojásszövetség szerint a rendkívüli helyzet erősítette a keresletet, miután a fogyasztók a járvány hatására egyre inkább a megfizethető, tápanyagdús élelmiszerek felé fordulnak. A Tesco a járvány miatti megváltozott vásárlói szokások között említette, hogy sokkal népszerűbbek lettek az előre csomagolt termékek, illetve a nagyobb kiszerelések.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek arról beszélt, hogy emelkedik a forgalom az üzletekben a húsvéti időszakban a szokásoshoz képest, de az ünnepi felfutás idén sem lesz olyan nagy, mint a járvány előtt. Vámos György kifejtette: 2019-ben a húsvéti költések hatására 50-60 milliárd forinttal ugrott meg az élelmiszerboltok forgalma a január-februárihoz képest, ilyen nagy kiugrás tavaly sem volt, és most sem várható.


Forrás: azenpenzem.hu
Kép: Stefan Wermuth / Reuters

közösség

további frisss

lap tetejére