Az Azénpénzem.hu olvasói jelzések alapján azt tapasztalta, hogy míg a hétvégén még szinte bárhonnan lehetett online rendelni élelmiszer, hétfőn már szinte egyáltalán nem volt a webshopokban szállítási időpont. Több láncnál az áruházi átvétel is betelt. Egyik olvasónk boldog volt, hogy a lakhelyétől meglehetősen távol eső boltban tudott még keddi időpontot foglalni (a közelebbiekben már erre nem volt lehetőség).
A nagyobb üzletek csütörtökön és szombaton szokás szerint este hétig lesznek nyitva. Nagypénteken, vasárnap és az ünnepi hétfőn azonban minden zárva tart.
A Spar az MTI forgalmi várakozásokról szóló összeállításában jelezte: a nagypéntek előtti nap és a húsvét előtti szombat biztosan kiemelkedő lesz, mert legalább az egyik napon szinte mindenki elmegy vásárolni. A Lidl szintén élénk forgalomra számít. Az áruházlánc tájékoztatása szerint a héten várhatóan már szerdán megélénkül a kereslet, csütörtökön és szombaton pedig erősebb lesz a forgalom a megszokottnál.
A Tesco tájékoztatása szerint hétről-hétre nő a kereslet az ünnepi hozzávalók iránt. A tavaly húsvéti és karácsonyi tendenciák alapján ugyanakkor úgy látják, hogy a járványhelyzet ellenére most is az ünnepet megelőző pár napban lesz a legnagyobb a forgalom, főként, mert a húsvéti menühöz sok frissáru tartozik. Az Auchan az elmúlt hetek, illetve napok alapján kiegyensúlyozott forgalmat vár, zsúfoltságra nem számítanak, mert áruházaik nagy alapterületűek. A legerősebb nap a csütörtök lehet – közölték.
Minden keresett termékből bőven van
A Tesco tapasztalatai szerint tojásból a húsvét előtti hónapban az éves mennyiség valamivel több mint 10 százalékát értékesítik, kétszer annyi tojás fogy ilyenkor, mint egy átlagos héten. A húsvétkor értékesített édességek a teljes éves édességforgalom 20 százalékát teszik ki. A járvány idén sem veszélyezteti a tojásellátást, a kínálat az emelkedő fogyasztást is fedezi - közölte a Magyar Tojásszövetség az MTI-vel kedden.
A tavalyi 822 tonnánál néhány százalékkal több, mintegy 850 tonnás húsvéti szezonális édesség értékesítésére számítanak idén az előzetes adatok alapján az édességgyártók, és az árbevétel 3-4 százalékos emelkedésére - mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (Hunbisco) elnöke online kerekasztal-beszélgetésen kedden. A tapasztalataik szerint 40-40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl és a csokitojás a legnépszerűbb termék.
A kosarunkat is megváltoztatta a Covid
Az édességeket tavaly keményen megütötte a járvány. A húsvét árbevétele a járvány előtti utolsó évben, 2019-ben 4 milliárd forint fölött alakult, tavaly ez drasztikusan, 20-25 százalékkal 3,2 milliárd forintra esett vissza. Csaknem minden negyedik csokinyúl vagy tojás ottmaradt a boltok polcain. Mindenki abban bízik, hogy ez az idén nem ismétlődik meg.
A Tojásszövetség szerint a rendkívüli helyzet erősítette a keresletet, miután a fogyasztók a járvány hatására egyre inkább a megfizethető, tápanyagdús élelmiszerek felé fordulnak. A Tesco a járvány miatti megváltozott vásárlói szokások között említette, hogy sokkal népszerűbbek lettek az előre csomagolt termékek, illetve a nagyobb kiszerelések.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek arról beszélt, hogy emelkedik a forgalom az üzletekben a húsvéti időszakban a szokásoshoz képest, de az ünnepi felfutás idén sem lesz olyan nagy, mint a járvány előtt. Vámos György kifejtette: 2019-ben a húsvéti költések hatására 50-60 milliárd forinttal ugrott meg az élelmiszerboltok forgalma a január-februárihoz képest, ilyen nagy kiugrás tavaly sem volt, és most sem várható.
Forrás: azenpenzem.hu
Kép: Stefan Wermuth / Reuters