Az eMAG webáruház több száz akcióját vizsgálta meg a GVH, egészen 2014 júliusáig visszamenőleg. Az eljárás feltárta, hogy a vállalkozáscsoport a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amelyek biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.
A cégcsoport az eljárás során együttműködött a Versenyhivatallal, és vállalta, hogy a jogsértés jóvátételeként intézkedéseket tesz. Ennek keretében az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztók egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményben részesülnek, összesen legalább 1,08 milliárd forint értékben. A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalta, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalékcsökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit. A vállalások lehetőséget biztosítanak a magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain.
A nemzeti versenyhatóság a vállalások teljesítésének előírása mellett 200 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte a platform üzemeltetőit: a Dante International SA-t, illetve az Extreme Digital–eMAG Kft.-t, amelyek azt is vállalták, hogy nem támadják meg bíróságon a GVH döntését. Az ügyben tehát azonnal végrehajthatóvá vált a kiszabott bírság.
Forrás: Azénpénzem
Kép: hirmondo.ro