Ez a szám egyébként a +36-70/271-3256, de miért fontos ez? - Az a tapasztalatunk, hogy sok ügyfél nem tudja, kihez forduljon.
Mi a kárbejelentéstől a javított autó átvételéig mindent elintézünk
- hívja fel a figyelmet Kosztolánczy Krisztián, a K.Z.L. Autófény tulajdonosa, akitől megtudtuk, hogy a kék-sárga kárbejelentő lappal és egy egyszerű meghatalmazással az összes kényelmetlen csatát megvívják az autótulajdonos helyett a biztosítóval. Minél korábbi fázisban kapcsolódnak be az ügyintézésbe, annál gyorsabban és hatékonyabban a végére járnak. Itt minden egy helyen történik, nem kell külön karosszériáshoz, külön fényezőhöz menni, ha valaki összetöri az autót, és más előnye is van annak, ha valaki erre a műhelyre bízza az ügyintézést.
- Jó tudni, hogy a kötelező biztosítás terhére rendezett károk esetén a legtöbb biztosító 6 éves kor felett avultat, azaz nem téríti meg az alkatrész árának 100 százalékát. Ilyen esetben úgy érezheti az ügyfél, hogy nincs teljesen kártalanítva, de nem erről van szó, csupán arról, hogy az adott alkatrész - amelyben a kár keletkezett - már részben elhasználódott. Ebből adódhatnak vitás helyzetek, de erre is van megoldás.
Aki hozzánk fordul, annak az ügyét úgy rendezzük, hogy neki egy fillérjébe se kerüljön az autóját ugyanolyan állapotban visszakapni, mint amilyenben volt, sőt
- hangsúlyozza a tulajdonos.
Casco esetén mindig az önrész mértéke a nagy kérdés. - Többnyire önrészkedvezményt tudunk biztosítani az ügyfeleinknek, ilyenkor megeshet, hogy a károsultnak végül nem kerül pénzébe a javítás - teszi hozzá.
Megtudtuk: az autók ötéves koráig - futásteljesítmény után - értékcsökkenést lehet kérni, ha például már javítva volt. - Ezt kevesen tudják, de mi erről is informáljuk a hozzánk forduló tulajdonosokat, hiszen ezzel plusz kártérítéshez juthatnak.
A kárszemlét, a pótszemlét és minden egyebet elintéznek a K.Z.L.-nél. A bejelentés után nagyjából két hét átfutási idővel kell számolni a biztosítónál zajló adminisztráció miatt, ezt követi az alkatrészrendelés és a javítás.
- Tíz fővel dolgozunk a műhelyben, megvan a kapacitásunk ahhoz, hogy az ügyfeleket gyorsan kiszolgáljuk. Érdemes tehát minket keresni kár esetén, akár új, akár régebbi autóról van szó
- mondja Kosztolánczy Krisztián.
A K.Z.L.-nél ugyanabból a forrásból szerzik be az alkatrészeket, mint a szakszervizek, és jelentős kedvezményeket tudnak érvényesíteni rendeléskor.
Ezzel az árkedvezménnyel aztán az ügyfelek járnak jól. Még egy fontos tényezőre felhívják a figyelmet.
- Van, hogy a biztosító egyezséggel igyekszik rendezni a kárt, ezt azonban érdemes jól átgondolni. Még a jól csengő ajánlatot sem feltétlenül kell elfogadni, hiszen a javítási árak sokat emelkedtek az elmúlt időszakban, és egyáltalán nem biztos, hogy a munka végül belefér a felajánlott összegbe - jegyzi meg a cégtulajdonos. Gyakori tévhit, hogy a biztosító előírhatja, hol kell megjavíttatni az autót. Ez nem igaz, bárhová lehet vinni a járművet.
A K.Z.L. Kft. a szombathelyi Galamb József utca 12. szám alatti telephelyen várja ügyfeleit, telefonon pedig a +36-70/271-3256-os telefonszámon lehet őket keresni.
A legfontosabb információk weboldalukon, a www.kzlautofeny.hu címen is megtalálhatók.