Bár a banki digitalizációról általában mint egy töretlen, folyamatos sikerekkel övezett folyamatról beszélnek, ez egy fals kép, ugyanis a fejlesztések között vannak, amelyek zsákutcába vezetnek. De ebből is tanulni kell, és ha azt látszik, hogy az ügyfeleknek jobb – akár nem az adott bank által kifejlesztett – megoldást használva lehet jobbat nyújtani, akkor azt kell elérhetővé tenni számukra – mondta előadásában Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák és contact center vezetője.
Az Erste saját példáit felhozva elmondta, hogy ők is kialakítottak egy saját tárcás fizetési megoldást, majd amikor elérhetővé vált a Google Pay, ők is elkezdtek ebbe az irányba fejleszteni, és heteken belül lekapcsolták saját megoldásukat.
Racionálisan nem hozhattunk más döntést, mint hogy a jobbat integráljuk
– idézte fel.
Hasonló tévút volt, amikor külön alkalmazást fejlesztettek arra, hogy a fiókban való sorban állást digitalizálják – de hamar rájöttek, hogy az ügyfelek nem a sorban állásra akarnak digitális megoldást kapni, hanem nem akarnak várakozni. Vagyis az lett a feladat, hogy az időpontfoglalást oldják meg a banki alkalmazáson keresztül, de ennél is jobb, ha azt biztosítják, hogy be se kelljen menni a fiókba.
Ilyen tévutakon keresztül jöttek rá, hogy
az ügyfelek számára az a legkényelmesebb, ha egy banki alkalmazást használnak, annak van esélye arra, hogy a felhasználók telefonjainak első oldalára kerüljön.
Az Erste ezért ebben az irányban fejlesztett, és tavaly év elején indították el azt a platformjukat, amelyen minden, így a leányvállalati termékek is elérhetők. Ennek eredményeként duplájára nőtt a belépési gyakoriság, a tranzakciók száma négyszeresére emelkedett, és az ügyfélkör kétharmada pedig napi szinten használja az alkalmazást – utóbbiak háromnegyede mobiltelefonon keresztül.
Az Erste-csoport kialakított egy személyre szabott, az ügyfél bankolási szokásainak megfelelő kedvezményrendszert, amelynek keretében a klienseket „összekötötték” a kereskedőkkel.
Ez a kapcsolat több mint egy hagyományos visszatérítési rendszer, annál nagyobb értéket jelent az ügyfelek és a kereskedők számára is
– mondta Bek-Balla László.
Ezt érzékelték az ügyfelek is, hiszen egy évvel a bevezetés után csoportszinten 1,5 millióan csatlakoztak a rendszerhez, és jutottak közel tízmillió euróhoz ezáltal. A hazai bevezetésről egyelőre csak néhány nap tapasztalatai állnak rendelkezésre, de ezek alapján is látszik a siker, hiszen elérte a 100 ezer főt a felhasználók száma. A bank szakemberének számításai szerint a havi 3-4 eurós visszatérítés elérése reális, amivel ingyenessé válik a bankolás.
Forrás: vg.hu
Fotó: Kallus György / Világgazdaság