Hogyan lehet egy Facebook-csoport a sikeres álláskeresés platformja?

• 2022. szeptember 27., kedd •
Az elmúlt évek gazdasági/társadalmi hatásai a munkavállalói piacot is megbolygatták. A home office vagy hibrid munkavégzés új igényként lépett fel, miközben az emberek még inkább ragaszkodnak a biztosnak gondolt állásukhoz – amely nem feltétlenül jelent egyaránt ideális körülményeket.
Hogyan lehet egy Facebook-csoport a sikeres álláskeresés platformja?

Ebben a helyzetben kell ma egy munkáltatónak megtalálni a potenciális új alkalmazottjait az olyan szakmákban is, ahol egyébként sem kis erőfeszítés kiemelt szaktudású dolgozót találni. Meglepő lehet, de egy megbízható szakember nem csak az állásportálokon és fizetett hirdetéseken keresztül érhető el. A Facebook-csoportok még ma is kiaknázatlan platformnak mondhatók a témában, pedig a közösségépítő erejét kevesen vitathatják, ahogy azt is, hogy az ország munkakeresőit és lehetséges munkakeresőit is ezen a felületen lehet a nap legnagyobb részében megtalálni.

Azt már sokan felismerték, hogy egy zártabb közösségen belül egyszerűbb kommunikálni. Az „állás” szóra keresve több mint száz találatot kapunk csak Facebook-csoportból, a gond az, hogy szinte mind általános jellegű. Lehet azonban mindezt átgondoltan, szakmára specializáltan is csinálni.

A legegyszerűbb mindezt egy hazai példán keresztül bemutatni. A Kulcs-Soft Nyrt. több éve építi szakmai közösségét bérügyi és könyvelés területre fókuszáltan. Több csoportban mára közel 20 ezer szakember osztja meg egymással napi szinten tudását, véleményét. Nem meglepő, hogy szép számmal találunk ezekben a csoportokban is álláskereső/-kínáló bejegyzéseket.
Felismerve a Facebook erejét, valamint a szakmai közösség növekvő számát, a Kulcs-Soft egy, kifejezetten a munkakeresők és munkaadók számára is létrehozott egy csoportot Bérügyi és Számviteli állásportál néven. A frissen indult kezdeményezés egyértelműen igazolja a korábban említetteket, hisz rövid idő alatt a tagok száma meghaladta az ezer főt, valamint napi szintű aktivitás jellemzi.

Az igény tehát megvan erre a fajta „állásplatformra”, amely egyaránt könnyíti meg az munkakeresők dolgát és a munkaadókét is – arról nem is beszélve, hogy mindez nem jelent költséget egyik fél számára sem.

közösség

további frisss

lap tetejére