A produktivitás sokkal több, mint hangzatos kifejezés egy cég életében
Produktivitás az, amikor egy vállalkozáson belül a csapat minden tagja valóban termel, és nem a lábát lógatja. Egy ideális állapot, amikor a struktúra, a folyamatok és a hozzáállás eredményeként mindenki a legjobbat hozza ki magából.
Hogyan lehet ezt elérni? Egyrészt szoftveresen, például a MiniCRM és a CRM jelentése kapcsán ennek a megvalósítására is gondolva. Másrészt a kiválasztás, az onboarding, valamint a mindennapi vezetés feladataival.
Valójában mindenki közös érdeke, hogy a produktivitás a legmagasabb szinten pörögjön. Hisz ezáltal a csapat minden tagja flow-élményt él meg a munkaidejében, a cég eredményei a sztratoszféráig lőnek ki, az ügyfelek pedig elégedettebbek lehetnek, mint valaha.
Hogyan lehet felszabadítani minimum egy kollégányi kapacitást?
Mindenképp kell hozzá egy erős elhatározás, lehetőség szerint a menedzsment részéről, hisz a változás tőlük indulhat el valódi hatásfokkal. Aztán fel kell mérni, hogy a produktivitás jelenleg milyen szinten zakatol a cégben.
Itt már vegyes lehet a kép, de ettől függetlenül muszáj szembenézni a valósággal. Ha van egy transzparens tükörkép a jelenlegi hatékonyságról, a folyamatokról és az általános attitűdről, azzal már lehet dolgozni.
Így már meglehet egy alap, amire tudunk építkezni. Lépésekben kell gondolkodni, hisz a produktivitás nem egyik napról a másikra szokott megvalósulni. A kulcsszó pedig az egyszerűsítés.
Produktivitás magasfokon, avagy így szabadítható fel kapacitás egy cégben
Ha már rendelkezésre áll egy általános diagnózis, akkor egyesével érdemes kiválasztani a működés kulcsterületeit. A változást pedig abban a szegmensben célszerű kezdeni, ahol annak a legnagyobb pozitív lecsapódása jelentkezhet.
Modellezni kell, hogy azon a téren jelenleg milyen folyamatok működnek, és ezek gyenge pontjai miként vetik vissza a produktivitást. Amint ezzel sikerül szembenézni, következhet a brainstorming a javításra vonatkozó ötletekkel.
Miután akár a vezető részéről, akár egy döntéshozó team által sikerül kiválasztani egy javítást célzó metódust, következhet ennek a tesztelése. Erről érdemes kommunikálni a csapat felé is, hogy értsék, mi miért történik, és az elsőre fájdalmasnak tűnő változás hogyan segíti a munkájukat.
Ezt a kört kell aztán újra reprodukálni minden osztályon és minden folyamatban, és szép lassan kitisztulhat a céges működés, miközben a produktivitás az egekbe lőhet.