Az újdonság februárban indult Olaszországban, ma már az Egyesült Államokban is kapható, és az eredeti tervek szerint világszerte megjelenik majd - írja az index.hu.
A Starbucks nagy reményeket fűzött az olívaolajjal átitatott kávékhoz. A Starbucks Stories úgy reklámozta az Oleatót, mint „váratlan találkozásból született innovációt, ami bársonyosan sima, enyhén édes, és izgalmas ” .
„Ez az egyik legnagyobb újításunk az elmúlt évtizedekben” – mondta Brady Brewer, a cég marketingvezetője a CNN-nek. Hozzátette, hogy az újdonság
át fogja alakítani a kávéipart.
Üdvrialgás helyett a termék azonban egészen más reakciót váltott ki az emberekből: egyes vásárlók ugyanis arról számoltak be, hogy a csodakávé elfogyasztása után azonnal megrohamozták a toalettet a hirtelen jött hasmenés miatt. Volt, aki azt írta a Twitteren, hogy teljesen kikészítette a gyomrát.
A Redditen egy felhasználó így adott hangot véleményének:
„Utálom. Az olaj egy perc alatt kiválik azt italból, és egy a gusztustalan sárga folt lesz a kávé tetején.”
Egy érzékenybél-szindrómás felhasználó így fogalmazott:
Bottal sem nyúlnék hozzá.
Egy másik pedig azzal viccelődött, hogy a Starbucks új marketingkampánya az lehetne, hogy „itt az új súlycsökkentő kávé”.
Koffein + zsír = hasmenés
Az olívaolaj és a hasonló olajok kiválóak székrekedés ellen, mert felpuhítják a székletet. A kávé pedig a benne lévő koffein miatt eleve serkentő hatással van a belekre.
„A magas zsírtartalmú ételek vagy italok mellé fogyasztott kávé hashajtó hatású, és görcsöket okozhat. Egy olajjal megspékelt kávés ital pedig akár 34 gramm zsírt is tartalmazhat” – magyarázta Erin Palinski-Wade táplálkozási szakértő az Oleato kellemetlen hatásait kommentálva.
„Az ital ettől még nincs negatív hatással az egészségre” – tette hozzá.
A mediterrán térségben egyébként elterjedt szokás napi egy kanál olívaolaj elfogyasztása, annak a vérnyomáscsökkentő hatása miatt.
Howard Schultz, a Starbucks korábbi vezérigazgatója maga is átvette ezt a szokást szicíliai tartózkodása során Tommaso Asaro olívaolaj-termelőtől, aki egyben a United Olive Oil elnöke – ez az a cég, amin keresztül a Starbucks beszerzi az olívaolajat.
Mint a CNN-nek elmesélte, végső soron ez vezetett az Oleato megszületéséhez.
Azt mondtam Asarónak: azt fogod hinni, hogy megőrültem, de gondoltál már arra, hogy egy kanál olívaolajat öntsünk a Starbucks kávéba? Kissé furcsának tartotta az ötletet
– idézte fel Schultz a CNN-nek.
Kép: edition.cnn.com