Hogyan épült ki a Galambos cégcsoport, melyek voltak a mérföldkövek?
A cégcsoport legelső cégét édesapám hozta létre 32 évvel ezelőtt, melynek irányítását testvéremmel közösen 2002-ben vettük át. Ez a cég a fuvarozással foglalkozó Galambos Trans Kft. volt.
A szülői útmutatás és a cég vezetése közben szerzett tapasztalatok tettek minket képessé arra, hogy 2007-ben megépítsük a Galambos Logistic Kft. első raktárcsarnokát Vépen, mely 2.500 m2 volt.
A vépi raktárfelület 2020-ban érte el maximális nagyságát, azóta már 25.000 m2-nyi felületen tudjuk kiszolgálni partnereinket ezen a telephelyünkön. Alapos döntés-előkészítési és kivitelezési folyamat eredményeként folyamatban van az új telephelyünk birtokba vétele, mely Szombathelyen, a Söptei úton található.
Itt egy 12.700 m2-es magasraktár és egy 1.000 m2-es göngyölegtisztító üzem kezdi meg működését.
2007-ben a raktár megnyitása mellett egy közel 140 férőhelyes kamionparkoló is kialakításra került a vépi telephelyen, ennek a kiszolgálására. Ezen fejlesztésünkhöz kapcsolódva, valamint az ezáltal felfedett piaci rést kihasználva alakult meg a Galambos Grill Kft., a Mad-Mexican Grill&Bar megnyitásával. Ez a cégünk is gazdagodott egy további taggal, hiszen
már 5 éve üzemeltetjük a szombathelyi „Mamámtól tanultam – Palace Bistro” éttermünket, ahol hétvégenként diszkó is üzemel.
Legfrissebb üzleti döntésünk eredményeként pedig egy hamarosan Szombathelyen nyíló újabb szórakozóhely beruházásába, és az ott indítandó diszkó működtetésébe társult be a cégünk többségi tulajdonosként.
A több lábon állás elvén, illetve a szélesebb szolgáltatási kínálat megteremtése érdekében 2017-ben alakult meg az 5G Group Kft., mely szintén logisztikai szolgáltatásokat nyújt.
Milyen tényezők segítették a bővülést?
A gazdasági tényezők folyamatos monitorozása mellett, egy szakértő szakmai háttér elengedhetetlen feltétele minden szervezet megfelelő fejlődésének.
A tervbe vett beruházások megvalósításánál törekszünk a saját erőnk optimalizálására, így tudunk lényegesen nagyobb dolgokban is gondolkozni.
Az új Söptei úti telephelyünkhöz 2021-ben elnyertük a Magyar Kormány Egyedi Kormánydöntés keretében biztosított, vissza nem térítendő támogatását, valamint a Galambos Logistic Kft. targoncaflotta cseréjéhez sikerült 2022-ben feltételesen vissza nem térítendő támogatást elnyernünk.
Minden beruházás megfontolt döntéshozatalt igényel, hiszen mind a saját, mind pedig munkavállalóink egzisztenciájáért is felelősek vagyunk.
Mi hosszú távon gondolkodunk, hisz saját gyermekeinknek szeretnénk továbbadni a tudást és lehetőséget, hogy meg tudják teremteni a jövőben is ezeket a feltételeket.
Milyen fejlődési folyamat jellemezte a logisztikai ágazatot? Mennyiben hatottak erre a világban zajló folyamatok?
Az elmúlt pár évet vizsgálva, a Covid19 okozta gazdasági megtorpanás nem érintette a cégcsoportot. Partnereinkre leginkább az előrelátás, a termeléshez szükséges feltételek megteremtése, fenntartása volt a jellemző, ami egy biztonságos készletszint felépítését jelentette éppúgy az alapanyagok, mint a félkész- vagy akár készáruk terén. Ennek a készletszintnek a biztosítása egy termeléssel foglalkozó vállalatnál - ahol a raktározási terület limitált - sok esetben csak külső szolgáltatóval oldható meg.
Ennek köszönhetően fuvarozási, raktározási, illetve göngyölegtisztítási üzletágunk is erősödött ezen időszak alatt.
A 2022/2023-as év hozta energiaár-növekedéseket, valamint a piacok beszűkülését is nagyobb visszaesés nélkül éltük meg.
Nem volt szükség sem létszámleépítésre, sem a raktározási területeink csökkentésére.
Mennyiben érintette a munkaerőhiány a céget, és hogyan küzd ellene?
Az egész piacot alapjaiban érintő munkaerőhiány csak ott okoz kisebb nehézséget, ahol ez mindenhol megjelenik a piacon, például az éttermek kiszolgáló személyzetének toborzásában.
Szerencsére a biztonságos üzemeltetés sehol sem került veszélybe.
Úgy gondolom, hogy jelen piaci körülmények között a munkaerő megtartása a legfontosabb, a legjobb toborzási módszer. Ennek érdekében aktív belső kommunikációs rendszert üzemeltetünk, számos csapatépítő rendezvényt szervezünk, bevonjuk a munkavállalók családját is a kezdeményezéseinkbe, ingyen kávézási lehetőséget biztosítunk, kiváló infrastrukturális és technikai körülményeket nyújtunk, és támogatásokkal is igyekszünk a lojalitást növelni.
Milyen stratégia mentén vált meghatározó fuvarozási és raktározási tényezővé a térségben a Galambos Logistic Kft.?
Jelmondatunkat szeretném idézni: „Közös utakon a jövőbe!” Egy cél akkor motiváló, hogyha azzal egyetértünk, hogyha azonosulni tudunk vele. Ezt kell megtalálni egy-egy jövőbemutató döntés meghozatala előtt.
A stratégia mindig ez volt. Közös a cél és közös az út, ami oda elvezet.
Célunk, hogy hosszú távon bizonyítsuk ügyfeleink, partnereink számára vezető szerepünket a minőség, a megbízhatóság és a költséghatékonyság terén, és mindemellett megbízható, pontos fuvarozást, illetve szolgáltatást nyújtsunk számukra, a kitűzött vállalati céljaink elérésének biztosítása mellett. Ez az alapja cégcsoportunk egyre növekvő sikerének.
Mennyire fontosak a partneri viszonyok, a kapcsolatépítés?
Minden jól működő kapcsolatot ápolni kell! Ez nem csak a magánéletben igaz. Az üzleti szférában éppúgy alapvető.
A hosszú távú sikeres együttműködés a folyamatos kommunikáció nélkül elképzelhetetlen, a felmerülő problémák jelzése, a folyamatos visszacsatolás, a megoldásában való közös részvétel nélkül nem fejlődhet egy szakmai korreláció sem.
Ez éppúgy igaz az operáció alsóbb szintjein, mint ügyvezetői szinten. Ezért szükséges az üzleti kapcsolatok folyamatos ápolása, a minőségi, nem csak mennyiségi kommunikáció megteremtése.
Mik a cég jövőbeni tervei?
Galambos Logistic Kft. 2.500 m2-nyi raktározási felülettel kezdte meg működését, ami mára 25.000 m2, és hamarosan a szombathelyi telephely átvétele után további 14.000 m2-rel bővül, amelyben megnyitjuk a modernizált göngyölegtisztító üzemünket is. 2024-ben a Galambos Trans Kft. és a Scania közös projektjében átadásra kerül egy új szerviz a vépi telephelyünk szomszédságában. Úgy gondolom, ez elmond mindent.
Fejlődni kell, több lábon kell állni, hogy a cégcsoport a jövőben is elérje a kitűzött céljait.
Figyeljük a piaci, gazdasági trendeket, mindemellett ismerjük az erősségeinket. Ennek tükrében döntünk a következő lépésről.