A boltokban más-más feltételekhez kötik a kuponos vásárlást. Előfordul, hogy kevesebb lesz a végösszeg, vagy éppen valamilyen ajándéktárgyat kapunk. Belegondoltál már abba, hogy ez miért éri meg az üzleteknek?
Az üzletek saját, illetve a beszállítók által gyártott kuponokat használják. A kuponos vásárlásról még nem állnak rendelkezésre statisztikai adatok annak ügyében, hogy a piac mekkora részét teszik ki, viszont tény, hogy egyre többen élnek a lehetőséggel. A nagy áruházak vezetői szerint a vásárlók már elvárják a kuponok jelenlétét a piacon.
A kuponok kedvezményei által az üzletek lemondanak a bevételük bizonyos részéről, azonban azok a vevők, akik felhasználják a kedvezményt, jó eséllyel visszatérnek majd, ami nagy érdeke a boltoknak. Ez a módszer a legcélzottabb reklámozási módok egyike. A kuponok által a vásárlókban egy pozitív kép alakul ki az adott üzletről.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársai folyamatosan ellenőrzik a boltokat, hogy megfelelően használják-e a kuponos rendszerüket. A tisztességtelen kereskedők súlyos bírságot kaphatnak, de ma már szerencsére az ágazat szereplőiben is tudatosult, hogy egy felbőszített vásárló a lehető legrosszabb reklám az üzletnek.