ELTE-diákok ötlete: robotokat a vendéglátásba!

há • 2022. május 12., csütörtök •
Robotok a hotelek recepciós pultjában vagy a vendéglő asztalai között? Miért ne? Geröly Anna most elsőéves turizmus-vendéglátás szakon a szombathelyi ELTE SEK-en, és úgy véli, akár így is enyhíteni lehetne a szállodákat és éttermeket sújtó komoly munkaerőgondokon.
ELTE-diákok ötlete: robotokat a vendéglátásba!

Oklevéllel ismerte el a nemrég indított Üzleti ismeretek a gyakorlatban elnevezésű kurzus résztvevőinek befektetett munkáját és megszerzett tudását az ELTE és a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. A két szervezet talán országosan is egyedülálló módon együttműködik a leendő munkavállalók praktikus ismeretekkel való felvértezésében. A két féléves tárgyat bárki felvehette az első két évfolyamról, Geröly Anna figyelmét is az egyetemi elektronikus levelezőrendszerben érkezett levél keltette  fel.

- Amikor felhívta rá a figyelmemet az egyetem, hogy indul ez a tárgy, és az is kiderült, hogy kamarai oklevelet kapunk a végén, úgy gondoltam, hogy ez egy plusz lehetőség számomra a tanulmányaim során - kezdte Anna a frisss.hu kérdésére. Elmesélte, hogy az első félévben főleg elméletet tanultak - és be is vallotta, hogy ez kevésbé fogta meg -, de a lelkesedését megtartva nagyon várta a turisztikai témájú projekt gyakorlati részét, hiszen úgy vélte, ez majd előnyére válhat a későbbiekben. - A turizmus munkaerő-problémáit kellett megoldanunk, a hiány enyhítésére kellett különféle javaslatokat kidolgoznunk és felsorakoztatnunk. Nyolcfős csoportban dolgoztunk ezen a kérdésen, és ezen belül is több kisebb csapatot hoztunk létre. Az én feladatom az volt, hogy Vas megyében a szakképzéseket tekintsem át, és vizsgáljam az ausztriai elszívó erő hatásait a hazai turizmusban. A javaslatunk az volt, hogy robotizálni kell az érintett szakmákat - részetezte az elsős hallgató az elvégzett projektfeladatot. Hozzátette: szerinte a későbbiekben nagy segítséget jelenthet egyes területeken a robotok bevetése. Így dolgoztathatóak majd az éttermekben, ahol a felszolgálást lehetne rájuk bízni, vagy hotelekben a takarítást lehetne kiváltani velük, sőt recepciós teendőket is el tudnának látni.

Budapesten már létezik olyan vendéglátóhely, ahol teszt jelleggel robotok viszik ki az asztalokhoz az ételt és az italt. Geröly Anna szerint országosan elterjedhetne ez a megoldás a turizmus ágazat több területén. Ötletei jónak bizonyultak, a kurzus végén ő és csapattársai is oklevelet vehettek át.

közösség

további frisss

lap tetejére