Most azt vizsgálják, hogy a gépdarab vajon a 2014 márciusában nyomtalanul eltűnt Malaysia Arilines-gép, az MH370-es darabja-e.
A sziget Franciaországhoz tartozik, ennek megfelelően a francia légierő egyik tisztviselője nyilatkozott az ügyben, és gyorsan igyekezett leszögezni, hogy még korai biztosra mondani, hogy a maláj gép roncsairól van-e szó. A gép annak idején Kuala Lumpurból szállt fel, amely kb. 5600 kilométerre van Réuniontól. Pekingbe tartott 239 emberrel a fedélzetén, amikor 2014. március 8-án, egy órával a felszállás után eltűnt. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban folytatott intenzív kutatások ellenére sem. A Boeing szerdán közleményt adott ki arról, hogy támogatja az MH370 járat ügyében folyó nyomozást és a gép utáni kutatást.
A Telegraph viszont a francia légierő volt pilótáját, Xavier Tytelmant idézi, aki szerint a neki átküldött több száz fotó tanulmányozása után elképzelhetőenk tartja, hogy az eltűnt Boeing 777-es darabját találták meg, legalábbis komoly egyezőségeket talált a csűrőfékszárny szerkezetben.
Tytelman egy szakblogon azt írja, hogy a roncson a BB670-es referenciaszám látható. "A szám nem felel meg sem egy repülőgép lajstromszámának, sem egy gép sorozatszámának. Ha ez a csűrőfékszárny valóban az MH370 járaté, a referenciaszám alapján könnyű lesz azonosítani. Néhány nap múlva tudni fogjuk a végleges választ." "A tény, hogy a roncsot Réunionnál találták meg, nem jelenti, hogy az MH370 járat ilyen messzire eljutott volna" – hangsúlyozta a szakértő. "Ha Ausztrália magasságában zuhant le, a roncsokat egyszerűen elsodorta az áramlat, és egy év múlva itt vetette ki a víz".
A CNN eközben arra emlékeztet, hogy a térségben több repülőgép-szerencsétlenség is történt, amelyhez a roncsok köthetők lehetnek, például a Nigerian Airlines gépének 1996-os balesete.