Bolyais tanárok: A párbeszédben hisznek, nem a sztrájkban

há • 2022. szeptember 19., hétfő •
Hangsúlyozottan politikamentes, kizárólag szakmai érvek mentén folyó párbeszéd kezdődött tanárok, szülők, diákok és egyetemi hallgatók között az iskolák helyzetéről múlt héten a szombathelyi ELTE Bolyai-gimnáziumban.
Bolyais tanárok: A párbeszédben hisznek, nem a sztrájkban

Az intézmény 61 dolgozója közös nyilatkozatban foglalta össze álláspontját az oktatás állapotával kapcsolatban. Ebből kiderül, hogy

a megoldást nem a munkabeszüntetésben, nem a sztrájkban látják - mondván, azzal épp a gyerekeknek okoznák a legnagyobb gondot -, hanem sokkal inkább egymás véleményének megismerésében, a most elindított közösségi fórumokban, a társadalom összefogásában.

A kezdeményezés két fiatal bolyais tanár, Sélley Gábor és Szabó Bence nevéhez fűződik, de ahhoz a tanári kar jó része is csatlakozott. Úgy vélik, nehezen várhatják el a társadalom szolidaritását és az oktatásügy helyzetének javítását úgy, hogy sokan nem ismerik a problémáikat és a valós állapotokat. A szülők zöme sincs tisztában vele, hogy mekkora a tanárhiány, mennyiben változott meg a Nemzeti Alaptanterv, hogy alakulnak az óraszámok és a követelmények, kire milyen kötelezettségeket rónak a szabályozások, illetve miért érzik leterheltnek magukat a pedagógusok és a gyerekek. Ezekkel a témákkal egyenként is foglalkoznak a fórumokon, ahogy

terítéken lesz az iskolai dolgozók bérének és az intézményfinanszírozásnak a kérdése is.

A lényeg - hangsúlyozzák - egymás meghallgatása, az előremutató párbeszéd az "iskolák használóinak" részvételével. A Bolyai közössége egyben a kisebb, még nehezebb helyzetben lévő iskolákért is felelősséget érez, ezért tapasztalatait velük is megosztja majd.

Fotó: elte.hu

közösség

további frisss

lap tetejére