Ütemtervnek megfelelően haladnak a hídépítési munkálatok az M8-as autóút Körmend és az osztrák határ (Rábafüzes) között épülő szakaszán - írja a magyarepitok.hu. 28,85 kilométeres kétszer egysávos útszakasz valósul meg, a hídépítési feladatokat alvállalkozóként az A-Híd Zrt. és a Hódút Kft. végzi.
A lap az A-Híd Zrt. projektvezetőjétől tájékozódott a tavaly év elején rajtolt fejlesztés állásáról. Kovács Dénes szavaiból kiderült, a teljes beruházás során megépülő 36 műtárgyból 11-et készít el az A-Híd az épülő M8-ason. - Ezek közül kilenc a megszokott, előregyártott vasbeton-gerendás szerkezettel jön létre, további kettő viszont öszvér felszerkezetű. Ezek mind a műszaki megoldásokat, mind a méretüket tekintve érdekesek - fogalmazott a szakember.
Az egyik említett műtárgy a magyarnádaljai Csencsi-patak feletti híd, a másik pedig a vasszentmihályi völgyhíd lesz. Előbbi egy kilencnyílású, 300 méter hosszú felüljáró, melyen három sáv kap helyet.
Jóval nagyobb építmény lesz a vasszentmihályi, mely 575 méter hosszan épül meg kétszer egy sávval. A 11 támaszú völgyhídnak 22 méteres pillérei is lesznek annak érdekében, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves-Vasszentmihály műutat. Kovács Dénes úgy fogalmazott, a vasszentmihályi völgyhíd méreteit tekintve a jelenleg zajló hídfejlesztések közül a legnagyobbak közé tartozik.
Szerkezetét tekintve mindkét híd öszvér pályaszerkezettel, azaz acél főtartóval és vasbeton pályalemezzel épül. Az alépítmény már mindkét híd esetében elkészült, az acél főtartók a helyükön vannak, és a vasbeton pályalemezek építése zajlik jelenleg.
Fotó: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu