Árthat is a gyerekeknek az érzékenyítés

• 2021. május 19., szerda •
A JÓ PEDAGÓGUS ELEVE ELFOGADÁSRA NEVEL - Ha nem a gyermek érettségi szintjének megfelelően kommunikálunk, úgy traumatizáló, akár negatív hatásokkal tarkított is lehet a végkimenetel – mondta a Magyar Nemzetnek Hal Melinda, az MCC–Mindset Pszichológia Iskola műhelyvezetője. Mint azt korábban megírtuk, a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Közhasznú Egyesület pedagógusokat, illetve más, kisiskolás korú fiatalokkal foglalkozó szakembereket igyekszik rávenni, hogy a tanórák részeként ismertessék meg a gyerekekkel az LMBTQI-ideológiát.
Árthat is a gyerekeknek az érzékenyítés

Sajnálatos, hogy maga az érzékenyítés szó kezd egybemosódni az LMBTQI-szervezetekkel – fogalmazott lapunk megkeresésére Hal Melinda, aki kifejtette: korábban a tolerancia és elfogadás jegyében a hátrányos helyzetű vagy beteg gyermekek elfogadásának segítésén volt a hangsúly. A tartalmak kialakításának módozata, nyelvezete, a szimbólumok nem hagyományos használata lehet a legnagyobb veszély a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Közhasznú Egyesület foglalkozástervének esetében. – De igaz ez minden agresszív vagy szexuális jellegű tematikára – tette hozzá az MCC–Mindset Pszichológia Iskola műhelyvezetője.

Hal Melinda arról is beszélt, hogy amennyiben nem a gyermek érettségének megfelelően kommunikálunk, úgy traumatizáló, akár negatív hatásokkal tarkított is lehet a végkimenetel.

A szakértő szerint a jó pedagógus elfogadásra nevel, hiszen mindig van olyan gyerek, aki kilóg a sorból.

Nem bizonyított, hogy a gyermek nemi identitásában változást okoz az ilyen témájú érzékenyítés, az azonban bizonyos, hogy a tartalmakat körültekintően lehet csak megválogatni és minden gyermek esetében lehetővé kell tenni a kérdéseik megválaszolását. – Sajnos rendkívül sok olyan gyermek van, akit különböző tartalmak elérnek, azonban bizonyos okokból kérdéseik megválaszolatlanul maradnak. Az ilyen gyermekek könnyen összezavarodhatnak, ami a viselkedésükben, gondolkodásukban és teljesítményükben is megnyilvánulhat – hívta fel a figyelmet a műhelyvezető, rámutatva: a másság elfogadására nevel az óvoda, a jó pedagógus, hiszen mindig van gyerek, aki ilyen-olyan módon kilóg a közösségből.

Ezek a helyzetek azonban spontán is alakulnak, nem szükséges specifikusan tematizálni. Fontos, hogy ne bántsák a fiús lányokat és a lányos fiúkat, ezzel már elérhető a cél, fontos, hogy hagyjuk a gyermekeket fejlődni a maguk módján.

Arról, hogy bizonyos szervezetek miért éppen a legkisebb korosztályt célozzák, Hal Melinda elmondta, régóta megfigyelhető jelenség például a marketingstratégiák között, hogy bizonyos felnőtteknek szóló termékek már a leendő fogyasztókat, a gyermekeket célozzák. Ugyanígy a társadalmi változások is elérhetők lehetnek a gyermekeken keresztül, és bár konkrét tudományos bizonyítékok nem adhatók, a kérdést a politika és az ezzel együtt járó gazdasági érdekek mindig is befolyásolni fogják.


Forrás, kép: magyarnemzet.hu

közösség

további frisss

lap tetejére