A városban élők és ide érkezők nap, mint nap tapasztalják a negatív hatásokat. Milyen úton közlekedem? Úticélomnál meg tudok-e állni? Tudok-e parkolni?
Sajnos Szombathely ezen a területen katasztrofális.
Senkit nem érdekel, hogy hány több milliós autó futóműve megy tönkre, amelyre évente százezreket költenek. Ráadásul még balesetveszélynek is ki vannak téve.
Nem a választások előtt kell a város egynéhány utcáját egyidőben felmarni, hanem hozzáértéssel folyamatosan végezni a felújításokat.
2023. októbere óta a pláza előtt van egy nagy vízelnyelő akna. Két hónapig volt rátéve egy veszélyt jelző oszlop, míg valaki félre nem dobta. Azóta is ott van a megsüllyedt akna, kerülgetik az autósok.
A Volán előtt két hónap óta besüllyedt az aszfalt, most jelzőoszlop figyelmeztet. A kátyúk kijavítása nem igényel különösebb szaktudást, szakértelmet. Nem a vizes, sáros gödrökbe kellene beleszórni a hideg, vagy meleg aszfaltot, amellyel 4-5 munkás dolgozik.
Külföldön az úthiba megjelenésekor azonnal szakszerűen, időtállóan javítják ki a hibát. A munkákat általában egy személy végzi, aki mindennel felszerelt kis teherautóval közlekedik. Nincs szükség jólfizetett kátyúellenőrre, aki külön kocsival közlekedik. (A kis teherautón generátor, kompresszor, kővágó, edényben hideg-meleg aszfalt, kvarchomok, emulzió, teddy henger, takarítóeszközök.) Járja a várost, ahol hibát észlel azonnal kijavítja. Az úthibát krétával körbe rajzolja, 10-12 cm mélyen körbe vágja, légkalapáccsal kivési, kitakarítja, és a felületet teddy hengerrel, ragasztószalaggal kikeni, hogy a belerakott aszfalt tudjon mihez tapadni. Behengerli, kvarchomokkal leszórja, összetakarít és megy a következő helyszínre.
Ma az épülő műveket úgy kellene megtervezni és megépíteni, hogy azok 50-100 év múlva is megfeleljenek a kor követelményeinek. Ilyen a körforgalom megépítése is. A körforgalmakat a biztonságos és gyors áthaladás érdekében építik. Ez Szombathelyen nem így van. Az Emlékműnél megépült remekművel a forgalmat nem, hogy gyorsították volna, inkább lassították, így a forgalom áteresztő képessége a felére csökkent. Az út a körforgalom közepébe érkezik, kezdődik a vezetéstechnika gyakorlása. A forgalom vége meg a Haladáspályánál van.
A legnagyobb és megbocsájthatatlan bűnt a kórháznál meg nem épült parkolóház területének eladásával követte el a városvezetés. Nem épült meg a parkolóház, amit az állam is támogatott volna. Így meghiúsult a városból és a megyéből ide érkezők számára a parkolás lehetősége. Sokszor körbe kell a környék utcáit autózgatni, hogy találjon egy parkolóhelyet. Nemény András polgármester az eladással kapcsolatban azt nyilatkozta a sajtóban, hogy azért kellett eladni a területet, mert kellett a működésre a pénz. Területet nem eladni kell, hanem vásárolni és a jövőben gondolkodni.
Milyen érdekes, hogy Győrben a kórháznál fel tudott épülni az állam támogatásával egy 360 autó befogadására alkalmas parkolóház.
kórház előtt meg kellett volna szűntetni a középen lévő szigetet, és a kétirányú forgalmat bevinni középre és jobbról, balról ferde parkolókat kiépíteni. Ezzel meggyorsítva, megkönnyítve a ki és beparkolást.
A parkolási gondok a város egész területén jelen vannak. A probléma a lakótelepeket is elérte. A kutyát sem érdekli a sok bosszúság, botrány, elpocsékolt idő, üzemanyagköltség, a járművel által kibocsájtott szennyezés.
A városban a sok befedetlen vizesárok mind parkolási lehetőséget biztosítana az ott élők számára.
Amíg nem lesz személetváltozás, csak bosszankodjunk. Addig a múlt útjain a jelen embere a jövő autóival közlekedjen.
Az olvasó neve és címe a szerkesztőségünkben elérhető.